English

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نخست وزیر لبنان:

آرامش لبنان بر امنیت منطقه اثرگذار است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آقای نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در حاشیه اجلاس داووس در سوئیس دیدار و رایزنی کرد.

آرامش لبنان بر امنیت منطقه اثرگذار است
به گزارش خبرگزاری موج

، حسین امیرعبداللهیان در دیدار نخست وزیر پیشبرد امور لبنان با ابلاغ سلام مقامات عالی کشورمان به آقای میقاتی، بر اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه مناسبات و همکاری های مشترک با لبنان در زمینه های مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نقش مهم لبنان در مسائل منطقه را یادآور شد و افزود : ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است و جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نقش دولت، مردم و مقاومت در لبنان در حمایت از ملت فلسطین تجلیل کرد و افزود : متاسفانه در سایه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه همچنان ادامه دارد و ما شاهد تداوم کشتار شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی هستیم.

وی با اشاره به تلاش های جاری آمریکا برای طراحی نحوه اداره غزه در مرحله پساجنگ افزود: کسی حق ندارد چیزی را بر ملت فلسطین تحمیل کند و تنها خود فلسطینی ها هستند که باید در خصوص نحوه اداره امور غزه و کرانه غربی تصمیم بگیرند.

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به مقامات عالیه کشورمان، بر اهمیت مناسبات و همکاری های سازنده دو کشور لبنان و ایران در زمینه های مختلف تاکید کرد و با اشاره به پیچیدگی مسائل منطقه از جمله فلسطین، از تداوم مشورت‌های مشترک با کشورمان استقبال کرد .

میقاتی ضمن تاکید بر ضرورت پایان جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، شرایط در فلسطین و در سطح منطقه را نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: لازمست تلاش های سیاسی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تقویت شود.

طرفین در این دیدار ضمن ارزیابی آخرین تحولات فلسطین، لبنان و وضعیت در دریای سرخ، بر ادامه رایزنی و مشورتهای مشترک بمنظور پایان دادن به جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، گشایش کریدورهای کمک رسانی به غزه و کمک به ایجاد آرامش و ثبات در منطقه تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه