English

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

مجوز جذب ۲۵ هزار پرستار برای امسال صادر شده است

بنا بر اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مجوز جذب ۲۵ هزار پرستار برای امسال صادر شده و تامین اعتبار آن هم انجام شده است.

مجوز جذب ۲۵ هزار پرستار برای امسال صادر شده است
به گزارش خبرگزاری موج

، داوود منظور در جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۹ دی ماه  مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر ارزیابی اثربخشی سیاست گذاری ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور گفت: در حوزه درمان اتفاقات مهم و بزرگی انجام شده و نباید در این زمینه فقط ناامیدی ایجاد کنیم و زحمات عزیزان در وزارت بهداشت را زیر سوال ببریم و باید نیمه پر و خالی لیوان را با هم ببینیم.

وی با بیان اینکه اکنون بازار دارو در کشور به ثبات رسیده و نسبت به زمانی که دولت سیزدهم کار را تحویل گرفت قابل مقایسه نیست، گفت: تاکنون ۷۵ درصد اعتبارات بودجه‌ای حوزه درمان تخصیص داده شده و حوزه درمان در اولویت دولت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: تاکنون اعتبارات هیچ بخشی به این میزان تخصیص داده نشده و این اهمیت حوزه درمان را نشان می‌دهد. سال گذشته ۱۳ همت برای حوزه دارویار تخصیص یافته بود که تاکنون و در امسال به ۳۲ همت افزایش یافته است.

منظور تاکید کرد: ما در سال جاری هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌کنیم که البته ۵ هزار تخت بیمارستانی تاکنون افتتاح شده و دو هزار تخت هم تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه د اد: مجوز جذب ۲۵ هزار پرستار برای امسال صادر شده و اعتبار آن هم تأمین شده است همچنین برای جذب ۱۸۰۰ عضو هیأت علمی اعتبار تأمین شده و برای سال آینده هم جذب ۱۲۰۰ هیأت علمی پیش بینی شده است.

منظور با بیان اینکه تاکنون ۲۹۵ همت در حوزه درمان تأمین اعتبار شده است، گفت: در حوزه بیماران صعب العلاج هم باید این توضیح داده شود که تاکنون ۷ همت به بیمه سلامت تخصیص داده شده است.

منظور تاکید کرد: مساله تخصیص ارز به حوزه درمان در اولویت ما قرار دارد و تاکنون ۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار ارز به این حوزه اختصاص یافته است. نکته مهم قابل عرض آن است که ما به سمت الکترونیکی کردن نظام اطلاعات درمانی گام برداشتیم و تقریباً تمام نسخه‌ها الکترونیکی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه