English

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی اعلام کرد:

دولت آمریکا بابت ترور شهید سلیمانی پاسخگو باشد/صدور کیفرخواست این پرونده

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی با تاکید بر اینکه مبارزات شهید سلیمانی مشروع و ترور ایشان ناجوانمردانه بوده است، گفت: دولت آمریکا باید نسبت به این ترور پاسخگو باشد؛ البته کیفرخواست این پرونده صادر شده و برای رسیدگی به دادگاه رفته است‌.

دولت آمریکا بابت ترور شهید سلیمانی پاسخگو باشد/صدور کیفرخواست این پرونده
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، عباسعلی کدخدایی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد سردار شهید سلیمانی که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، گفت: مساله شهید سلیمانی،  مساله‌ای ملی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه  موضوع ترور ناجوانمردانه این شخصیت برجسته، بر کسی پوشیده نیست، افزود: شهید سلیمانی برای دفاع از مردم مظلوم منطقه حرکت می‌کرد.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: روز گذشته رهبر انقلاب نیز فرمودند مقاومت و روحیه مقاومت در منطقه تقویت شد که حاج قاسم در این جهت پیشرو بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار کرد: بر اساس موازین حقوق بین‌الملل و انسان‌دوستانه، اقدام شهید که در مبارزه با تروریسم بود، اقدامی مشروع بوده و طبیعتاً ترور و جنایت، یک اقدام نامشروع است و دولت آمریکا باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: پرونده‌های متعددی در این زمینه مطرح است و آنچه مربوط به شهید سلیمانی است، در بُعد حقوقی و کیفری، به نتایج خوبی رسیده است؛ کیفرخواست تقدیم دادگاه شده و دادگاه در مرحله رسیدگی پرونده است.

به گزاری موج، در این نشست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی، محمد حسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و توکل حبیب زاده رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری و جمعی از اساتید حقوق بین‌الملل حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه