English

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد

برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ برای بررسی جزییات بخش اول لایحه بودجه سال آینده به تعویق افتاد.

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد
به گزارش خبرگزاری موج

، با توجه به تمدید مهلت کمیسیون های تخصصی مجلس تا پایان هفته جاری برای رسیدگی به پیشنهادهای نمایندگان و ارائه گزارش آن به کمیسیون تلفیق، جلسات کمیسیون تلفیق در هفته جاری تشکیل نمی شود.

کمیسیون تلفیق از هفته آینده بررسی جزییات بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را شروع می کند.

امسال روند بررسی لایحه بودجه طبق اصلاحات انجام شده در ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی تغییر کرده است؛ بدین شکل که بعد از تقدیم و تصویب کلیات بخش اول لایحه بودجه شامل ماده­ واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­ های سرمایه­‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، ترازهای عملیاتی، سرمایه­ ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه، نمایندگان فرصت ۵ روزه‌ای برای بارگذاری پیشنهادهای خود در سامانه دارند.

پس از آن کمیسیون­ های تخصصی مجلس مهلت ۵ روزه‌ای برای رسیدگی به پیشنهادهای نمایندگان و ارائه گزارش به کمیسیون تلفیق دارد. سپس کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف ۱۰ روز (بدون احتساب تعطیلات رسمی) به پیشنهادهای واصله از کمیسیون­‌ها رسیدگی کرده و گزارش آن را در سامانه بارگذاری کند.

پس از بارگذاری گزارش کمیسیون تلفیق، کمیسیون­‌ها و نمایندگان می‌­توانند ظرف سه روز پیشنهادهای خود را در مورد گزارش کمیسیون تلفیق ثبت کنند. سپس این گزارش در جلسات علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می گیرد. پس از اتمام رسیدگی بخش اول لایحه بودجه، مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال و پس از تأیید آن شورا به دولت ابلاغ می شود.

دولت موظف است حداکثر ۱۰ ­روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه، بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه را به مجلس ارسال کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه