English

همکاری ایران و ترکیه در زمینه‌ ترانزیت و حمل‌ونقل توسعه می‌یابد

معاون وزارت خارجه ترکیه که برای برگزاری نشست مشورت‌های سیاسی معاونین وزرای خارجه ایران و ترکیه و شرکت در کنفرانس بین‌المللی فلسطین به تهران سفر کرده است، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

همکاری ایران و ترکیه در زمینه‌ ترانزیت و حمل‌ونقل توسعه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری موج

، معاون وزارت خارجه ترکیه که برای برگزاری نشست مشورت‌های سیاسی معاونین وزرای خارجه ایران و ترکیه و شرکت در کنفرانس بین‌المللی فلسطین به تهران سفر کرده است، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 احمد ییلدیز و مهدی صفری معاونین وزیران خارجه ترکیه و ایران طی رایزنی روز یکشنبه در تهران، با اشاره به اراده جدی رهبران برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین و هدف‌گذاری ارتقای حجم تجارت به ۳۰ میلیارد دلار در سال، طیف گسترده‌ای از موضوعات را در زمینه همکاری‌های پولی- بانکی، گمرکی، ترانزیت و حمل و نقل، توسعه تجارت مرزی و رفع موانع ارتقای حجم تجارت، همکاری در زمینه انرژی، گاز و برق و سرمایه‌گذاری های مشترک مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ایران در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود در تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان -گوربولاغ افزود: لازم است مدیران پایانه‌های دو طرف با دیدارهای مستمر  تدابیر لازم را برای تسریع در اتمام فعالیت‌های عمرانی و  پیش‌بینی اقدامات جایگزین برای تردد کامیون‌ها در طول دوره بازسازی اتخاذ نمایند تا مشکلات به وجود آمده تقلیل یابد. 

صفری همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه، نقش مکمل و نیاز متقابل دو کشور در زمینه ترانزیت و حمل و نقل، بر ضرورت همکاری‌های بیشتر بین وزارت‌خانه‌های ذیربط دو طرف تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه ترکیه نیز با توجه به اهمیت همکاری‌های بیشتر وزرارت‌خانه‌های تخصصی ۲ کشور، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصت خوبی برای طرح و پیگیری موانع موجود و جستجوی راه‌حل‌ها توصیف کرد و راهبری وزارت‌خارجه‌های ۲ کشور و تشویق نهادهای تخصصی برای همکاری سازنده را مهم ارزیابی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه