English

وزیر امور خارجه در نشست خبری عنوان کرد:

امروز سخن از خروج آبرومندانه آمریکا از جنگ غزه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز سخن از خروج آبرومندانه آمریکا از جنگ غزه است که باید برای انجام این کار تلاش کند.

امروز سخن از خروج آبرومندانه آمریکا از جنگ غزه است
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

 ، حسین امیرعبداللهیان شامگاه شنبه در نشست خبری با موضوع کنفرانس تهران درباره فلسطین، گفت: این کنفرانس با حضور نمایندگان ۴۰ کشور و برخی مدیران و اصحاب رسانه از ۲۹ کشور همراه بود  و این یعنی نسبت به موضوع فلسطین توجه جهانی اعمال شده و فلسطین در محوریت مهم نگاه جهانی قرار گرفته است.

مقام عالی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره هدف از برگزاری این نشست، تصریح کرد: هدف اصلی، ایجاد هماهنگی بیشتر در مواضع سیاسی و بین‌المللی برای کمک مردم فلسطین است. توجه اصلی ما در این مقطع از جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری این است که درباره آینده فلسطین خود مردم فلسطین تصمیم بگیرند.

 

بیشتر بخوانید:

شورای امنیت اقدام موثری در توقف کشتار در سرزمین‌های اشغالی نداشته است

واقعیت قدرت مقاومت با فرافکنی آمریکا خدشه دار نمی‌شود

 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه فلسطین متعلق به فلسطینیان است، اظهار کرد: برخی کشورها در  روزهای اخیر تلاش می‌کنند به جای مردم فلسطین و غزه تصمیم بگیرند که این تکرار  همان خطایی است که ۷۵ سال قبل آمریکا و متحدانش انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: تمرکز بر تصمیم حق تعیین سرنوشت توسط مردم فلسطین است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنچه در ۷۷ روز گذشته در دیدارها با مقامات جهان مطرح کردم این است که ریشه وقایع امروز به ۷ اکتبر برنمی گردد، چون آن یک اقدام افتخارآفرین از سوی حماس بود و به ۷۵ سال قبل و موضوع اشغالگری برمی‌گردد.

امیرعبداللهیان گفت: امروز سخن از خروج آبرومندانه آمریکا از جنگ غزه است که باید برای انجام این کار تلاش کند. البته آمریکا حامی ۱۰۰ درصدی اسرائیل است، اما از آنجا که رژیم صهیونیستی شکست خورد، آمریکا نمی‌خواهد بیش از این هزینه کند.

وی  با گرامیداشت یاد ۱۰۰ شهید رسانه در جنگ علیه غزه افزود: در آینده نزدیک یک برنامه ویژه ای که را برای قدردانی از تلاش شهدای رسانه ترتیب خواهیم داد که اقای کنعانی در زمان خودش اطلاع رسانی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با اسماعیل هنیه و محورهای این گفتگو، بیان کرد: این دیدار در آستانه سفر ایشان به مصر و رایزنی در خصوص برخی طرح‌های سیاسی، تبادل اسرا و آینده فلسطین انجام شد. اسماعیل هنیه، زیاد نخاله و دیگر رهبران حماس و جهاد اسلامی ایده‌های مهمی را برای مرحله سیاسی در مقابل خود دارند سناریوهای متعددی را برای آینده پس از جنگ برای احقاق حقوق مردم دنبال می‌کنند.

وی گفت: نیروهای یمنی به نفع غزه و با هدف توقف جنایات جنگی اقداماتی را انجام داد. اقدامات یمن صرفاً توسط یک گروه انجام نمی‌شود.

اطلاعات را از خود امریکایی‌ها به طور مرتب دریافت می‌کنیم

امیرعبداللهیان گفت: صراحتاً به امریکایی‌ها اعلام کرده‌ایم که شما یک طرف جنگ هستید لذا نمی‌توانید دیگر کشورها را به عدم گسترش دامنه جنگ دعوت کنید.

اگر ایران متهم است آمریکا مجرم است

وزیر امور خارجه در خصوص اتهامات آمریکا به ایران در باب المندب گفت: آمریکا ایران را متهم می‌کند اما خودش یک طرف جنگ و در کنار رژیم اسرائیل قرار دارد. اگر ایران متهم می‌شود آمریکا متهم نیست بلکه مجرم است و باید در دادگاه جنگی مجازات شود.

گروه نیابتی در منطقه نداریم

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بار دیگر تاکید می‌کنیم که هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم و این گروه‌های نیابتی که آمریکا می‌گوید گروه‌هایی هستند که در خصوص تامین منافع و امنیت ملی خود اقدام می‌کنند.  

وی ادامه داد: در خصوص دریای سرخ و تشکیل ائتلاف از سوی آمریکا علیه یمن هم باید گفت که بهتر است بجای این قبیل کارها، آنها از حمایت رژیم صهیونیستی که جنایتکارانه‌ترین رفتارها را در ۷۵ روز اخیر انجام داده دست بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه