English

معاون رئیس جمهور:

باید در خانواده فرهنگ و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی را حفظ کنیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابراز داشت: باید در خانواده و از طریق بازی‌های فیزیکی و رایانه‌ای بتوانیم فرهنگ و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی را حفظ کنیم و به نسل بعد منتقل کنیم و در جاهایی که نیاز به اصلاح دارد آن را اصلاح کنیم.

باید در خانواده فرهنگ و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی را حفظ کنیم
به گزارش خبرگزاری موج

، انسیه خزعلی در نشست امضای تفاهم نامه مشترک که بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، شورای فرهنگی عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه «بازی و سرگرمی‌های خانواده…» برگزار شد، گفت: باید در خانواده و از طریق بازی‌های فیزیکی و رایانه‌ای بتوانیم فرهنگ و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی را حفظ کنیم و به نسل بعد منتقل کنیم و در جاهایی که نیاز به اصلاح دارد آن را اصلاح کنیم.

خزعلی تاکید کرد: در بحث سیاست‌گذاری برای گسترش بازی‌هایی که حامل پیام فرهنگی است، توسعه بازی‌های ایرانی اسلامی و بازی‌های سنتی با نگاه نو را باید گسترش بدهیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: گسترش بازی‌های خانوادگی و جذاب کردن بازی‌های جمعی به جای بازی‌های فردی که فقط فرد هست و دستگاه رایانه یا دستگاه موبایلی که با آن سرگرم است را باید گسترش دهیم و فرد یاد بگیرد که دیگران را در سرگرمی و شادی خود شریک کند.

وی با بیان اینکه در بحث بازی باید پرهیز از هنجار ستیزی در عین هیجان زایی و شور و نشاطی که در بازی باید وجود داشته باشد، برنامه ریزی شود؛ گفت: خیلی از بازی‌ها ممکن است شکل رفتاری فرد را بسازد و در اجتماع رفتارهایی از خشونت و ناهنجاری یا برعکس آن را بروز دهد.

خزعلی با اشاره به نقش بازی در قانون مداری گفت: از مسائل دیگری که بازی می‌تواند برای خانواده داشته باشد، تمرین قانون مداری و احترام به حق دیگران است، همینطور تمرین شاد بودن با شادی دیگران و تقسیم کردن شادی و احترام گذاشتن به شادی دیگران که اینها مواردی است که می‌تواند نشاط و حرکت و پویایی را از طریق بازی به خانواده‌ها منتقل کند.

معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: چیزی که ما و جامعه به آن نیاز داریم، نشاط و امید و سرزندگی است که راه کمال را طی می‌کند، امیدوار هستیم با این حرکت شاهد نشاط و ارتباط صمیمی افراد خانواده باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه