English

وزیر کشور:

برای ورود ۵۰ هزار تاکسی برقی و ده هزار اتوبوس صحبت شده است

وزیر کشور ابراز داشت: پیش بینی کردیم که حدود ۲۰۰ هزار موتور سیکلت برقی را وارد کنیم برای ورود ۵۰ هزار تاکسی برقی و ده هزار اتوبوس نیز صحبت شده است.

برای ورود ۵۰ هزار تاکسی برقی و ده هزار اتوبوس صحبت شده است
به گزارش خبرگزاری موج

، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش روز ملی حمل‌ونقل و جایزه ملی حمل‌ونقل شهرداری‌های سراسر کشور که امروز در سالن وزارت کشور در حال برگزاری است گفت: حمل و نقل در زندگی انسان نقش برجسته ای دارد. حرکت و تحرک قوی‌ترین و بیشترین زمان را به خودش در زندگی بشر اختصاص می‌دهد. این در همه حوزه‌ها و زمینه‌ها وجود دارد. اساساً حرکت رمز ادامه حیات است همچنین در عناصر مشترک بین انسان و حیوان و گیاه حرکت مشترک است.

وی گفت: از دیرباز و امروز بخش قابل توجهی از زندگی امروز بشر به حرکت وابسته است. چیزی است که از نیازهای اساسی بشر به حساب می‌آید اگر چه تلاش بر این است که تا می‌شود زمان‌ها و مکان‌ها به گونه‌ای باشد که حمل و نقل فیزیکی را تا می‌توان کمتر کرد و با قدرت فناوری بتوان حمل و نقل فیزیکی را کاهش داد.

وحیدی تصریح کرد: بخش مهمی از حیات انسان در بخش حمل و نقل فیزیکی تعبیر می‌شود حتی در پیشرفته‌ترین وجوه علمی هم وقتی از حرکت جرم در زمان حرف می‌زنند درباره حمل و نقل و حرکت صحبت می‌کنند.

وزیر کشور بیان کرد: حمل و نقل یک مسئله اساسی و نیاز بنیادین است پس وقتی درباره زندگی مردم حرف می‌زنیم نمی‌توانیم از حمل و نقل غافل شویم. در دنیا تکنولوژی را بالا می‌برند یکی از وجوه تحول هم همین موضوع حمل و نقل است.

وحیدی افزود: در کشور ما همه وجوه حمل و نقل حائز اهمیت است و باید به آن زیاد پرداخت هم به عنوان نیاز جدی مردم و هم به عنوان نمایی از تأمین ایمنی و امنیت. چون خیلی از حوادث ناگوار در همین بحث اتفاق می‌افتد و هم از جهت محیط زیستی و رفاه و آسایش مهم است. حمل و نقل درون شهری به عهده شهرداری‌ها هست باید آن را کاملاً نوسازی کنیم حمل ونقل ما فرسوده هست و پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی ادامه داد: در یکی دو سال اخیر تلاش‌های خوبی انجام گرفته است و همه جا شهرداری‌ها نوسازی و بازسازی ناوگان را جزو تکلیف جدی خود می‌دانند. در برخی جاها طرح‌های دیگری هم در دستور کار است که آنها هم جزو موضوع حمل و نقل است.

وحیدی گفت: در برخی از شهرها موضوع منوریل مطرح است اما در کرمانشاه موضوع عوض شد در برخی از شهرها هم درباره تراموا صحبت شده است مانند همدان و قزوین. در حدود ۹ شهر مترو داریم.

وی با بیان اینکه برقی شدن حمل‌ونقل بحث جدیدی است گفت: همیشه گران بودن برقی شدن حمل و نقل مطرح بود الان هم در مقابل آثار سو محیط زیستی سوخت فسیلی دارد چاره‌ای نیست که از برقی شدن حمل و نقل استفاده کنیم ولی باز باید مسیر ارزان سازی دنبال شود. این موضوعات برای ما مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در پی دارد.

وزیر کشور بیان کرد: در حوزه تاکسیرانی و ون که متعلق به بخش خصوصی است باید زمینه تسهیلات را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا بتوانند وسایل را تهیه کنند و با قیمت قابل قبولی آن را به کار بیندازند.

به گفته وی در حوزه اتوبوس قراردادهای اولیه با دو کشور بسته شده است کرج اولین شهر بعد از تهران است که اتوبوس برقی را وارد می‌کند. پیش بینی کردیم که حدود ۲۰۰ هزار موتور سیکلت برقی را وارد کنیم برای ورود ۵۰ هزار تاکسی برقی و ده هزار اتوبوس نیز صحبت شده است. باید اینها بین شهرداری‌ها توزیع شود تا حرکت جدی انجام شود. وزیر صمت هم اعلام حمایت کرده است. مسابقه‌ای باید برای بحث برقی شدن بگذاریم.

وحیدی گفت: زمان بندی‌هایی را باید مشخص کرد تا برقی شدن حمل و نقل شکل بگیرد. این در مسائل محیط زیستی مؤثر است. همچنین رشد فناورانه هم در کشور اتفاق می‌افتد در سال‌های گذشته در این کار به هر حال تأخیر به وجود آمده است. این کار باید زودتر انجام می‌شد. البته ناوگان مترو هم سر جای خودش هست. باید به بومی سازی ناوگان هم سرعت بیشتری دهیم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل مسئله ما هست ولی حمل‌ونقل ایمن باید در دستور کار قرار گیرد. گفت: امسال شاهد بودیم که تاکسی‌های اینترنتی نقش خوبی در اربعین ایفا کردند.

در ادامه این برنامه از شهرداران برتر تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه