English

امیرعبداللهیان و وزیر خارجه اردن در ژنو دیدار کردند

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن در ژنو با یکدیگر دیدار و گفتگو نمودند.

امیرعبداللهیان و وزیر خارجه اردن در ژنو دیدار کردند
به گزارش خبرگزاری موج

، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در ژنو دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان  ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از تلاش‌های اردن برای حمایت از فلسطین و توقف جنگ و ایجاد آتش بس و پایان دادن به نسل‌کُشی فلسطینیان تشکر کرد و با تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و توقف حملات رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، بر ضرورت تلاش‌های مشترک دو و چند جانبه برای پایان فوری حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان به طراحی‌های شرورانه رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح‌های توسعه طلبانه خود و کوچاندن مردم فلسطین از غزه و کرانه غربی اشاره کرد و گفت لازم است تلاش‌های گسترده برای حمایت از مردم فلسطین، تقویت پایداری آنها و ارسال گسترده کمک‌های انسانی افزایش یابد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز از این دیدار ابراز خرسندی کرد و با اشاره به تحولات فلسطین و غزه گفت، مردم فلسطین فقط از بمباران کشته نمی‌شوند، بلکه از فقدان غذا و دارو و تخریب اماکن و بیمارستان‌ها می‌میرند.

وی افزود صلح جز با پایان اشغال و دستیابی مردم فلسطین به کشور مستقل خود شکل نمی‌گیرد.

ایمن الصفدی افزود آنچه در غزه جاری است، یک فاجعه است و علاوه بر هزاران نفر از شهدا، هزاران نفر از مردم هنوز زیر آوار هستند و این یک فاجعه است.

وزیر خارجه اردن اولویت اول تلاش‌های دیپلماتیک کشورش را توقف حملات رژیم اسرائیل و هدف دوم را ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه دانست و گفت: اردن تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده و به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: اردن طرح‌های توسعه طلبانه رژیم اسرائیل را نخواهد پذیرفت و اجازه تحقق آن را از حساب مردم فلسطین و کشورهای منطقه نخواهد داد.

در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه