English

وزیر کشور:

۵۰ دانشگاه کشور مامور ۱۰۱ ماموریت تحقیقاتی شده‌اند

به گفته وزیر کشور، با حمایت های وزارت علوم ۱۰۱ ماموریت تحقیقاتی را به ۵۰ دانشگاه‌ کشور واگذار کردیم.

۵۰ دانشگاه کشور مامور ۱۰۱ ماموریت تحقیقاتی شده‌اند
به گزارش خبرگزاری موج

، احمد وحیدی امروز در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور گفت: ما در حوزه کار خودمان درخواست‌های عمومی داریم که با حمایت‌های وزارت علوم علاوه بر واگذاری ۱۰۱ مأموریت تحقیقاتی به ۵۰ دانشگاه کشور و تشکیل ۱۶۰ هیأت نخبگانی استانی برای پیگیری این مأموریت‌ها، ستاد اقتصاد دانش بنیان با محوریت استانداران شکل گرفته تا اقتصاد دانش بنیان در هر استان دنبال شود.

وحیدی افزود: ۲۷ محصول خاص مورد نیاز وزارت کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در محور شهر هوشمند که از موضوعات محوری و اساسی وزارت کشور است، تعریف شده است موضوعات اختصاصی در حوزه مدیریت پسماند، مدیرت بحران و حمل و نقل عمومی از جمله فناوری‌هایی است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اشتغال دانش‌بنیان یکی از موضوعاتی است که در استان‌ها دنبال می‌شود، گفت: زنجیره ارزش افزوده که در پژوهش اتفاق می‌افتد، در زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها جای گرفته است. ۲ تا ۳ زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان تعریف شده که بستر خوبی برای حمایت است.

وحیدی به شاخص‌های ارزیابی استانداران اشاره کرد و توضیح داد: ۹ شاخص ارزیابی اقتصاد دانش بنیان، ملاک ارزیابی استانداران است و حمایت استانداران از فعالیت‌های پژوهشی از جمله موضوعاتی است که از استانداران و مسئولان وزارت کشور خواسته شده است.

وزیر کشور به دیدگاه رهبری در مورد موضوع پژوهش اشاره کرد و گفت: ایشان یادآور شدند ما نباید در موضوعات علمی عقب بیفتیم و ضروری است جایگاه خود را حفظ کرده و توسعه دهیم.

وحیدی به نقش مهم علم در آینده دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: ما در موضوع فضای مجازی دچار غافل‌گیری شدیم و برای ما مزاحمت ایجاد کرد ولی امروز در حال جبران و تسلط بر این حوزه هستیم.

وی درباره نقش هوش مصنوعی نیز اظهار داشت: هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف اهمیت دارد و امیدواریم با توجه وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جایگاه برجسته‌ای در این موضوع پیدا کنیم‌.

وحیدی افزود: هیچ تحول اجتماعی بدون پایه‌های اساسی پژوهش اتفاق نمی‌افتد هیچ تمدنی بدون اساس یک علم پیشرفته شکل نخواهد گرفت و هیچ انسانی بدون اتکا به ظرفیت‌های دانشی توسعه رشد نخواهد یافت بنابراین این امر بسیار مقدس و والایی است و موضوعی است که برای ما در مکتب مقدس اسلام و مکتب ناب اهل بیت یک امر بسیار جدی است همانطور که پیامبر اسلام فرمودند: اطلبو العلم من المهد الی اللهو.

وزیر کشور تاکید کرد: پرچم عزت ملی با جهاد علمی پژوهشگران و دانشمندان برافراشته خواهد شد؛ بدون سرآمدی علمی، نمی‌توان تمدن داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه