English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

دولت برای کاهش تورم رویکرد انقباضی در بودجه ۱۴۰۳در نظر گرفته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در راستای کاهش نرخ تورم رویکرد انقباضی را در بودجه سال 1403در نظر گرفته است.

دولت برای کاهش تورم رویکرد انقباضی در بودجه 1403در نظر گرفته است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان اینکه دولت در راستای کاهش نرخ تورم رویکرد انقباضی را در بودجه سال 1403در نظر گرفته است، اظهار داشت: در اینکه بودجه با توجه به شرایط اقتصادی و پابرجا بودن تحریم انبساطی بسته نشده حرفی نیست و مطلوب است، اما انتظار می رود در زمینه رشد اقتصادی برای خروج از رکود که مؤلفه مهم و مورد نیاز اقتصاد ایران است، در حوزه تولید تغییراتی به‌وجود آید.

وی افزود: افزایش رکود به هیچ وجه به نفع کشور نیست و باید با اتخاذ تدابیر بیشتری در حوزه توسعه کسب و کار و تولید رونق گام‌های جدی عملی برداشت تا در کنار بودجه انقباضی و جلوگیری از مصارف و ریخت و پاش های بیشتر، زمینه ساز افزایش درآمد با رشد تولید شد.

عضو کمیسیون برنامه و وبدجه مجلس گفت: برای اثرگذاری اهداف دولت در زمینه کاهش نرخ تورم که در بودجه لحاظ شده است، مانند تدوین انقباضی بودجه امید می رود دولت با ایجاد گشایش در فضای کسب و کار و لحاظ کردن مشوق‌هایی برای سرمایه گذاری بیشتر در بخش های توسعه محور و زیرساختی همچون سرمایه گذاری داخلی یا خارجی زمینه بهبود وضعیت تولید را فراهم کند.

قادری تصریح کرد: نکته مهم در زمینه بودجه سال آینده افزایش 18 درصدی بودجه است، زیرا این رقم نسبت به افزایشی که در بودجه سال 1402 داشت، به مراتب کمتر شده است. اعداد و ارقامی که در بخش های مختلف لایحه بودجه 1403 گنجانده شده از جهاتی نسبت به بودجه سال های گذشته مناسب تر است، اما برای اثربخشی بیشتر باید در حوزه های دیگر که زمینه ساز کاهش نرخ تورم می شود ورود جدی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه