English

رئیس مجلس شورای اسلامی:

مجلس دستور کار خود را دغدغه‌های مردم قرار داده است

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مجلس خانۀ ملت و روز مجلس روز مردم است، گفت: مجلس یازدهم فعالانه با مشکلات مردم مواجه شد و دستور کار خود را دغدغه‌های مردم قرار داد

مجلس دستور کار خود را دغدغه‌های مردم قرار داده است
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی  در نطق پیش از دستور صحن علنی ابراز داشت:  روز مجلس را به صاحبان این روز یعنی مردم شریف ایران تبریک می‌گویم. مجلس خانۀ ملت و روز مجلس روز مردم است.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان نمایندگان منتخب مردم وظیفه داریم در این روز نسبت به عملکرد خود متناسب با شرح وظیفه‌ای که به ما داده شده است، پاسخگو باشیم. بر این اساس مدعی هستم با وجود همۀ نقاط ضعف، امروز می‌توانم از عملکرد مجلس یازدهم متناسب با شرح وظایف مجلس دفاع کنم. گرچه نتیجۀ این اقدامات به‌دلیل ماهیت وظیفۀ تقنینی مجلس، در عین اهمیت بالا، عمدتاً برای مردم ملموس نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما تلاش کردیم مجلس را از مجلسی منفعل به مجلسی فعال تبدیل کنیم تا به‌جای اینکه منفعلانه منتظر باشیم تا دستورکارهایش را اتفاقات و رویکردهایش را دیگران تعیین کنند، فعالانه با مشکلات مردم مواجه شویم و دستور کار مجلس را دغدغه‌های مردم تعیین کند و رویکردها برای راه‌حل‌ها را از خرد جمعی با کمک کارشناسان دلسوز مشخص کند و به همین دلیل نیز رهبر انقلاب یکی از ویژگی‌های این مجلس را شناخت مشکلات مردم اعلام کردند و تصریح کردند که در قوانین مجلس یازدهم ملاحظه و لاپوشانی نیست و صریح و شفاف است‌.

قالیباف خاطرنشان ساخت: مجلس فعال و انقلابی مجلسی است که برای حفظ قدرت خرید مردم، نه‌تنها قوانین زیرساختی ضدتورمی مثل اصلاح ساختار بودجه را تصویب کرده است، بلکه با هماهنگی دولت کالابرگ الکترونیک را به‌جای پرداخت فسادزا و غیرمؤثر ارز ترجیحی تصویب کرد که ان‌شاءالله با تکمیل و نهایی‌شدن در اجرا می‌تواند باعث آرامش معیشتی در مردم شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه