English

وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای سوئیسی؛

آرامش منطقه منوط بر توقف پایدار حملات علیه غزه و کرانه باختری است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی «ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس گفت: توقف پایدار حملات علیه غزه و کرانه باختری و جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان از اولویت‌ها است.

آرامش منطقه منوط بر توقف پایدار حملات علیه غزه و کرانه باختری است
به گزارش خبرگزاری موج

، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در سطح وزرای خارجه کشورها در روز چهارشنبه تاکید کرد: توقف پایدار حملات  علیه غزه و کرانه (دستیابی به استمرار آتش‌بس )، لغو محاصره انسانی، ارسال کمک‌های انسان دوستانه شامل دارو، غذا، سوخت و جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری از اولویت‌ها است و دستیابی به این اهداف مورد اجماع بین‌المللی نیز هست.

وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت جاری در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، آزادی اسرا، حمایت از غیرنظامیان، ارسال کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها را مهم دانست.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده از سوی کشورش در جهت حفاظت از جان غیرنظامیان، رعایت حقوق بشردوستانه و تلاش برای آتش‌بس انساندوستانه، ابراز امیدواری کرد با نگاه به آینده، دور جدیدی از آتش بس آغاز گردد.

طرفین با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات دو کشور بر دیدار حضوری وزرای خارجه با هدف بیشتر ابعاد همکاری های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه