English

رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و هند در تهران برگزار شد

هجدهمین دور رایزنی‌های سیاسی میان ایران و هند با حضور قائم مقام وزارت امور خارجه هند و معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تهران برگزار شد.

رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و هند در تهران برگزار  شد
به گزارش خبرگزاری موج

، هجدهمین دور رایزنی‌های سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند، صبح امروز میان هیأت‌های وزارت خارجه‌های دو کشور به ریاست وینای موهان کواترا قائم مقام وزارت امور خارجه هند و علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تهران برگزار شد.

در این نشست چهار ساعته، طیفی از موضوعات سیاسی، اقتصادی، کنسولی و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اولویت‌های روابط دو کشور در دوره پیش‌رو مشخص شد.

علی باقری ضمن استقبال از گسترش و توسعه مناسبات دو کشور، بر ایجاد سازوکارهای مناسب برای تضمین تعاملات راهبردی و پایدار میان دو کشور تاکید کرد. وی همچنین بر گسترش روابط تهران و دهلی نو در عرصه‌های چندجانبه و منطقه‌ای از جمله در قالب سازمان همکاری شانگهای و بریکس و در چارچوب سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن تاکید کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با استقبال از ایده جنوب جهانی هند، بر توسعه ارتباطات مردم با مردم در دو کشور از جمله توسعه ارتباطات نخبگان و اندیشمندان ایران و هند تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هر چه سریع‌تر بیستمین کمیسیون مشترک اقتصادی آمادگی دارد.

قائم مقام وزارت خارجه هند نیز ضمن تشکر از میزبانی این دور از گفت‌وگوها از سوی جمهوری اسلامی ایران، افزود: اراده سیاسی لازم در توسعه روابط دو جانبه نزد مقامات عالی‌رتبه هند وجود دارد و ج. ا. ایران از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی هند برخوردار است.

وی افزود: دولت هند از همکاری با ایران در قالب شانگهای و گروه کشورهای بریکس استقبال می‌کند و آماده توسعه روابط اقتصادی به حوزه‌های جدید از جمله کشاورزی، شیلات، طب سنتی و… است.

به‌گفته این مقام عالی‌رتبه هندی، دولت این کشور همچنین از توسعه مناسبات فرهنگی، ورزشی، علمی با بخش‌های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

در این ملاقات همچنین طیفی از مسائل منطقه‌ای به‌ویژه آخرین تحولات در غزه، مسائل افغانستان، اوضاع منطقه قفقاز و جنگ در اوکراین مورد تبادل‌نظر و رایزنی طرفین قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه