English

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

آمریکا تخریب زیرساخت‌های کشور را هدف گرفته است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۲ زیرساخت‌ها را به عنوان یک هدف در نظر گرفتند چرا که تخریب زیرساخت‌ها به معنای قطع خدمات به مردم است.

آمریکا تخریب  زیرساخت‌های کشور را هدف گرفته است
به گزارش خبرگزاری موج

​، سردار غلامرضا جلالی در اولین همایش سراسری پدافند غیرعامل و مدیریت بحران که در دانشگاه علوم و فنون حضرت امیر المومنین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، افزود: آمریکایی‌ها الگوهای مختلفی برای انجام این کار پیش بینی کردند و در این شرایط حفاظت از زیرساخت‌ها اولویت است و باید به گونه‌ای رفتار کرد که در زمان بحران، خدمات به مردم قطع نشود و از روش‌های سنتی حفاظت فاصله گرفت.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با تاکید بر اینکه دانش سیستمی و استفاده از شبکه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اثر حمله به زیرساخت‌ها مستقیم و غیر مستقیم است اما باید الگوی تداوم خدمات رعایت شود تا در صورت هر حمله سایبری و تهدیدی خدمات به مردم قطع نشود.

وی افزود: قانون پدافند غیرعامل تصویب و ابلاغ شده و براساس آن کمیته و شورای پدافند غیر عامل تشکیل شده است، اجرای این قانون برای همه دستگاه‌ها الزامی و برای اولین بار اجرا نشدن این قانون و مصوبات، جرم انگاری شده است و در صورت تخلف، دستگاه قضائی برخورد می‌کند.

سردار جلالی گفت: آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۲ زیرساخت‌ها را به عنوان یک هدف در نظر گرفتند چرا که تخریب زیرساخت‌ها به معنای قطع خدمات به مردم است.

همچنین سردار امیرحسن اکبری، جانشین فرمانده دانشگاه علوم و فنون حضرت امیر المومنین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش گفت: در این دانشگاه رسته‌های مختلف نیروی زمینی در چهار دانشکده تخصصی آموزش می‌بینند.

وی افزود: با برگزاری این همایش درصدد هم افزایی بیشتر و نزدیک کردن ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و یگان‌های نظامی هستیم تا در زمان بحران بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و برپایی نمایشگاه امروز در همین راستا است و بخش کوچکی از توانمندی‌ها به نمایش درآمد.

جانشین فرمانده دانشگاه علوم و فنون حضرت امیر المومنین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این دانشگاه رسته‌های مختلف پدافند غیر عامل آموزش داده می‌شوند و به دنبال همکاری بیشتر با دستگاه‌های دولتی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه