English

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

همایش ملی اجرای قانون اساسی ۱۲ آذرماه برگزار می‌شود

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از برگزاری همایش ملی اجرای قانون اساسی در دوازدهم آذر خبر داد.

همایش ملی اجرای قانون اساسی 12 آذرماه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد دهقان دوشنبه شب در گفت‌وگویی معاونت حقوقی را یک قوه قضاییه کوچک در درون دولت دانست و گفت: این معاونت اختلافات میان دستگاه‌های دولتی را حل و فصل می‌کند و این مبتنی بر اصل ۱۳۴ قانون اساسی است. تاکنون ۴۸۰ مورد اختلاف میان دستگاه‌های دولتی را حل کردیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: برای ترویج قانون گرایی و قانون اساسی‌گرایی حتماً لازم است که اقدامات عملی صورت گیرد و مشارکت مردم و نخبگان را هم داشته باشیم و این در همایش اجرای قانون اساسی دیده شده است.

دهقان با اشاره به برگزاری همایش ملی اجرای قانون اساسی در دوازدهم آذر با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور، گفت: محور همایش امسال تحول بنیادین اقتصادی مبتنی بر اصول قانون اساسی است. چندین جلسه با اقتصاددانان و حقوقدانان درباره محور این همایش بحث شده است چون قانون اساسی تنها راه حل مشکلات و پیشرفت کشور است.

وی افزود: ۱۳ جانباز یک شرکت هلندی را محکوم‌کرده بودند. به تازگی علیه دو شرکت اقامه دعوی شد و یک شرکت در رأی بدوی توسط دادگاه‌های داخلی هلند محکوم شد. دادگاه هلند اعلام کرد شرکت دیگر که محکوم نشد اطلاع نداشت که این مواد برای ساخت بمب شیمیایی در عراق به کار گرفته می‌شود و به همین دلیل محکوم نشده است. این رأی هم توسط جانبازان تجدیدنظرخواهی شد زیرا دلایل کافی برای محکومیت این شرکت وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: شرکت‌های هلندی زمان جنگ تحمیلی حدود ۵۵۰۰ تن مواد ساخت بمب شیمیایی در اختیار صدام قرار داده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه