English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

دولت به عملکرد بانک مرکزی برای ابلاغ نکردن آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی ورود کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ابلاغ نشدن آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی با وجود ابلاغ از سوی دولت انتقاد کرد.

دولت به عملکرد بانک مرکزی برای ابلاغ نکردن آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی ورود کند

حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره دلیل تاخیر دیر هنگام آیین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی گفت: متاسفانه ما بانکداری در کشور نداریم و فقط بنگاه داری داریم. علیرغم تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها که اعلام شد بانک‌هایی که در راستای اعطای تسهیلات به مردم کوتاهی می‌کنند، باید مواخذه شوند همچنان بانک‌ها به رویه خود ادامه می‌دهند و حتی همین آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را هم ابلاغ نمی‌کنند. وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی باید به این نحوه و عملکرد بانک‌ها ورود کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: به عنوان مثال در زمینه وام ازدواج بانک‌ها همچنان استنکاف می‌کنند و وام ازدواج را پرداخت نمی‌کنند و یا حتی در حوزه وام‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری هم وام‌های لازم را پرداخت نمی‌کنند.

جلالی در ادامه افزود: در استان حوزه انتخابیه من بانک‌ها هیچ گونه تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنند، در حوزه مسکن روستایی مدام می‌گوییم که روستاییان از روستاها مهاجرت نکنند، در روستاها بمانند، باعث رشد و رونق تولید در روستاها باشند، با مهاجرت به شهرها برای آنها مشکل و معضل ایجاد نکنند، ولی وام روستایی را تعطیل کرده‌اند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: مدارس در استان ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند، درمان ضعیف است و هیچ بویی از عمران و آبادانی هم در روستاها نیست. در این شرایط مردم روستایی مجبور هستند از روستاها فرار و به شهرها مهاجرت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

دولت هر چه زودتر آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ کند

اعطای وام مسکن روستایی در راستای حل معضلات کلانشهرهاست

تاخیر در ابلاغ آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی خلاف قانون است

 

جلالی در ادامه بیان کرد: مردم روستا هم دوست ندارند که اجاره نشین و حاشیه نشین شهرها شوند، ولی باید حمایت لازم از آنها صورت بگیرد. بانک مرکزی باید پاسخ شفاف و روشن درباره این نحوه عملکرد خود و ابلاغ نشدن آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی داشته باشد.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: دولت در خصوص تعیین تکلیف بانک‌ها باید ورود جدی داشته باشد و تکلیف ما با بانک‌ها باید روشن شود. بانک‌ها تا چه حد می‌خواهند ثروت‌اندوزی کنند و سود ببرند و توجهی به وضعیت مردم نداشته باشند؟ و همچنین قوانین مصوب دولت و مجلس را اجرایی و عملیاتی نکنند؟.

جلالی در ادامه بیان کرد: حتی وقتی می‌خواهند وام را پرداخت کنند انقدر شرایط سخت برای مردم تعیین می‌کنند که مردم از خیر گرفتن وام می‌گذرند و منصرف می‌شوند. حتی برای اعطای وام مسکن به روستاییان در صورتی که باید شرایط را تسهیل کنند به حدی شرایط را سخت می‌کنند که آنها نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد: مگر ما چقدر کارمند داریم که بانک‌ها حتی از روستاییان می‌خواهند که برای ضامن کارمند معرفی کنند. مسئله بانک باید در کشور ما یک بار برای همیشه حل شود و این رو هم مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند و به بانک‌ها اعلام کرده‌اند که بنگاه داری نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر هم بانک مرکزی آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ نکرده که باعث بروز مشکلات بیشتری به مردم روستایی می شود. بانک مرکزی هر چه زودتر باید این آیین نامه را ابلاغ کند و در غیر این صورت مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه