English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با خبرگزاری موج:

از فرار مالیاتی اصناف خاص و پردرآمد باید جلوگیری شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از فرارمالیاتی اصناف لوکس مثل آرایشگران زنانه، رستوران داران، طلافروشان و ... تاکید کرد.

از فرار مالیاتی اصناف خاص و پردرآمد باید جلوگیری شود

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره فرار مالیاتی بالای برخی اصناف خاص همانند آرایشگران زنانه، رستوران داران، طلافروشان و .... گفت: بر اساس اطلاعات واصله برخی از اصناف مثل آرایشگران زنانه، بنگاه های معاملات ملکی، طلافروشان، رستوران داران و .... مالیات خیلی اندکی در سال حدود ۲ تا ۱۰ میلیون می پردازند که این رویه اصلا درست نیست و عمده دلیل آن نیز فرار مالیاتی بالای آنها است.

وی در ادامه بیان کرد:  این مشاغل لوکس درآمدهای کلانی دارند و در مقابل کارگر و کارمند هم با حقوق بسیار پایین مالیاتی به اندازه و حتی در مواقعی کمتر از آنها می پردازند، زیرا این افراد برای حقوق ماهانه ۱۰ میلیونی در سال حدود ۱۲ میلیون مالیات می پردازند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  برای تعیین مالیات این مشاغل خاص باید ضریبی که تعیین شده اصلاح شود. کسی که گردش مالی بالایی ندارد ولی سود فراوانی می گیرد و یا سودهای گزایی به حساب آنها واریز می شود مثل آرایشگاه های زنانه  و یا برخی از شغل های که قیمت آنها حساب شده و تعیین شده نیست، خیلی مالیات از آنها به صورت عادلانه اخذ نمی شود.

وی در ادامه بیان کرد:  قطعا باید حساب تجاری این مشاغل خاص رصد شود و بر اساس سودی که از کارشان به دست می آورند ضریب مالیات آنها تعیین شود و مالیات آنها به این صورت پرداخت شود.

محبی نجم آبادی ادامه داد: ولی کف معافیت مالیاتی را باید برای بیشتر اصناف بالاتر ببریم زیرا بیشتر صنف های ما درآمد چندانی ندارند و در رکود به سر می برند و حداقل مالیات آنها باید به اندازه کارمندان تعیین شود.

وی با بیان اینکه باید مراقب وضعیت مغازه ی داخل کوچه ای در شهرستان ها هم باشیم افزود: این افراد خیلی کم درآمد دارند و نباید نسخه ی واحدی برای آنها پیچید. پایه مالیات  و معافیت مالیاتی اصناف باید شبیهه کارمندان باشد و در مراتب بعدی متناسب با رشته کار و سود حاصله از آنها مالیات اخذ شود.

محبی نجم آبادی توضیح داد: همچنین متناسب با سرمایه در گردش آنها باید مالیات از آنها اخذ شود. از سوی دیگر تمام اصناف باید به سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی متصل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه