English

سخنگوی دولت:

تلاش دولت برای حمایت و توانمندسازی جوانان

بهادری جهرمی سخنگوی دولت از اجرای طرح هایی در دولت سیزدهم برای حمایت از جوانان از جمله تسهیلات فرزندآوری، وام مسکن و وام ازدواج و افزایش میانگین حقوق سربازان به ۴.۵ میلیون تومان برای سربازان مجرد و ۷.۲ میلیون تومان برای سربازان متاهلین خبر داد.

تلاش دولت برای حمایت و توانمندسازی جوانان

به گزارش خبرگزاری موج، بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفته است که مدیران جوان در استان‌ها باید رابط بین ابتکارات و اندیشه‌های جوانان استان خود و سایر نهادها باشند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم نسبت به جوانان کاملاً مشخص است و شاهد حضور بسیاری از جوانان در پست های میانی مدیریتی مانند معاونان وزیر است.

به گفته جهرمی، رئیس جمهور روحانی طی دو سال گذشته شخصاً جلسات متعددی را با جوانان در دانشگاه ها برگزار کرده است و نگرانی مجدانه خود را برای حمایت از آنان نشان داده است.

جهرمی تصریح کرد: دولت اقداماتی را برای حمایت از جوانان انجام داده است که از آن جمله می توان به عنوان وام جدید برای فرزندآوری اشاره کرد. سایر وام های مربوط به جوانان مانند وام مسکن و وام ازدواج نیز رشد چشمگیری داشته است. میانگین حقوق سربازان مجرد از 500 هزار تومان در سال 1398 به 4 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است، این در حالی است که سربازان متاهل اکنون 7 میلیون و 200 هزار تومان دریافت می کنند. همچنین نرخ بیکاری جوانان از 17.6 درصد به 15 درصد کاهش یافته است.

جهرمی با بیان اینکه تورم در کشور از 60 درصد به 39 درصد کاهش یافته است، یادآور شد: به دلیل حوادث جهانی مانند جنگ روسیه و اوکراین همچنان با مشکلات عدیده ای مواجه است که باعث افزایش تورم جهانی شده است. نگاه دولت توجه کافی به معیشت اقشار پایین جامعه و کاهش تولید نقدینگی در کشور است.

وی نتیجه گرفت که اگرچه ممکن است این تلاش ها برای جوانان کافی نباشد، اما باید قبل از شروع کار دولت با شرایط سنجیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه