English

عضو کمیسیون قضائی مجلس در پاسخ به خبرگزاری موج:

نمی دانم چرا بعضی از نمایندگان با بیان اینکه لایحه حجاب و عفاف اجرایی شده مردم را اذیت می کنند/جریمه سه میلیون تومانی واقعیت ندارد

کاظم دلخوش اباتری با تأکید بر اینکه هنوز شورای نگهبان نظر نهایی خود را درباره لایحه حجاف و عفاف عنوان نکرده است، گفت: این لایحه هنوز تبدیل به قانون نشده که بخواهد اجرا شود ولی نمی دانم چرا بعضی از آقایان با طرح این مسائل مردم را اذیت می کنند.

نمی دانم چرا بعضی از نمایندگان با بیان اینکه لایحه حجاب و عفاف اجرایی شده مردم را اذیت می کنند/جریمه سه میلیون تومانی واقعیت ندارد
به گزارش خبرگزاری موج

، از هفته پایانی اسفند 1402 اخبار ضد و نقیضی درباره اجرای لایحه عفاف و حجاب در سال جدید و اعمال جریمه برای زنان بی حجاب منتشر شده است. در این رابطه امیرحسین بانکی پور، عصو کمیسیون فرهنگی مجلس در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد از نوروز 1403 این لایحه اجرا می شود و زنانی که حجابشان را رعایت نکنند، شناسایی شده و سه میلیون تومان برای بار نخست جریمه خواهند شد. این رقم در بار دوم به 24 میلیون تومان افزایش می یابد. 

در این رابطه خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با علی  یزدی خواه، دیگر نماینده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت و گو کرد. یزدی خواه با بیان اینکه کمیسیون تخصصی بررسی این لایحه، کمیسیون قضائی بوده اما برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی نیز در آن حضور داشتند، تصریح کرد هنوز این لایحه به شکل قانون درنیامده زیرا شورای نگهبان در حال بررسی نهایی آن است.

اما پس از گذشت یک هفته از سال جدید، کماکان اخباری در جریمه زنان شنیده می شود که این مسئله تبدیل به موضوع جنجالی بین کاربران شبکه های مجازی شده است. از این رو این بار خبرنگار خبرگزاری موج در گفتگو با کاظم دلخوش اباتری، یکی از اعضای کمیسیون قضائی مجلس، پیگیر صحت و سقم اجرای این لایحه شد.

دلخوش اباتری در این رابطه اظهار داشت: این لایحه را دولت به کمیسیون قضائی سپرد تا بررسی کند. در کمیسیون موارد زیادی از آن اصلاح و با شرایط جامعه تطبیق داده شد. در این فرایند کارشناسان این حوزه هم دعوت شدند تا نظر آنها نیز شنیده شود. سپس لایحه به شورای نگهبان فرستاده شد که هنوز نتیجه نهایی بررسی این لایحه را اعلام نکرده است. 

وی تأکید کرد: این لایحه هنوز تبدیل به قانون نشده که بخواهد اجرا شود ولی من نمی دانم چرا بعضی از آقایان از اینکه مردم را اذیت کنند، خوششان می آید. از طرفی نرخ جریمه ای هم که گفته می شود، درست نیست. البته جرایمی پیش بینی شده است. در خصوص شیوه شناسایی افراد هم بحث دوربین های راهنمایی رانندگی مطرح شده بود. 

نماینده صومعه سرا همچنین خاطر نشان کرد: از دید من باید صبر کرد تا ببینیم نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص این لایحه چیست تا بتوان نظر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه