English

معاون رئیس‌جمهور:

سکوت در برابر جنایت رژیم صهیونیستی منجر به نسل‌کشی می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ابراز کرد: هرگونه سکوت در برابر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی، به نسل‌کشی تمام عیار فلسطینیان منجر می‌شود.

سکوت در برابر جنایت رژیم صهیونیستی منجر به نسل‌کشی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، انسیه خزعلی در حاشیه نشست بین‌المللی زنان در اسلام که به میزبانی عربستان سعودی و سازمان همکاری‌های اسلامی در جده در حال برگزاری است، با شیخ حسنیه، نخست‌وزیر بنگلادش دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار ضمن اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان و حمله به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های غزه، همچنین ضرورت کمک‌رسانی فوری به مردم فلسطین، با تحسین مواضع شجاعانه خانم شیخ حسنیه در محکومیت رژیم صهیونیستی، خواستار اهتمام مقامات زن کشورهای اسلامی و اقدامات عملی برای کمک‌رسانی به غزه شد.

وی افزود: مساعی جمعی کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی خواهد کرد.

خزعلی کشتار وحشیانه مردان، زنان و کودکان فلسطینی در غزه را مصداق کشتار دسته‌جمعی عنوان کرد و گفت: مبرهن است اسرائیل در تلاش برای توسعه روند اشغالگری در سرزمین‌های فلسطینی از جمله غزه است.

شیخ حسنیه، نخست‌وزیر بنگلادش نیز با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، اظهار کرد: بنگلادش برای حمایت از فلسطین همیشه حاضر است و به‌دلیل کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان‌ها و سایر اماکن غیرنظامی غزه تصمیم به حضور در نشست جده گرفته است.

وی تاکید کرد: در گام نخست باید حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی فوراً متوقف و هزینه این حمایت‌های تسلیحاتی صرف رفاه کودکان فلسطینی شود.

وی از ارسال کمک‌ها و اقلام دارویی مردم بنگلادش برای اهالی غزه خبر داد که به‌خاطر اجازه ندادن رژیم صهیونیستی عملاً این کمک‌ها تاکنون به مقصد نرسیده است.

در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه ایران و بنگلادش با توجه به مشترکات و پیوست‌های فرهنگی و تمدنی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

خزعلی در پایان ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان به نخست‌وزیر بنگلادش، از وی برای بازدید از ایران دعوت به عمل آورد.

 

ضرورت کنشگری فعال کشورهای اسلامی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با رئیس کمیسیون حقوق بشر عربستان و نماینده سازمان همکاری اسلامی در حاشیه اجلاس بین‌المللی "زن در اسلام جایگاه و توانمندسازی" دیدار کرد.

خزعلی در این دیدار، پیشنهاد ایجاد تشکل‌های بین مذاهبی اسلامی برای بررسی تخصصی این مسئله و سایر مسائل زنان و خانواده را مطرح کرد.

وی بر جایگاه خاص و متمایز زن در اسلام ناب محمدی، تاکید کرد و افزود: نقاط اشتراک مذاهب اسلامی به مراتب بیش از نقاط افتراق است و این امر در شرایط کنونی که غرب در موضوع زن و خانواده دچار سردرگمی شده، ضرورت کنشگری فعال کشورهای اسلامی در سایه اتحاد اسلامی را دوچندان می‌کند.

خزعلی با برشمردن مشکلات نوظهوری نظیر الگوهای انحرافی جنسیت و خانواده که برخاسته از فرهنگ منحط غربی و در حال اشاعه در دنیا هستند، پیشنهاد ایجاد تشکل‌های بین مذاهب اسلامی برای بررسی تخصصی این مسئله و سایر مسائل زنان و خانواده را مطرح کرد.

وی گفت: در شرایط کنونی که دنیا به ماهیت واقعی رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن پی برده، روشنگری جمعی مسلمانان و اقدامات عملیاتی در همراه کردن دنیا برای حل مشکل ۷۵ ساله فلسطین اشغالی ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه