English

رئیس‌جمهور در نشست خبری با نخست‌وزیر عراق:

هرچه زودتر آتش‌بس باید در غزه برقرار شود

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم برقراری هرچه سریع‌تر آتش‌بس در غزه، گفت: جنایت هولناک غزه، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

هرچه زودتر آتش‌بس باید در غزه برقرار شود

به‌ گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با محمدشیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه برقراری آتش‌بس و کمک‌رسانی به غزه باید هرچه زودتر انجام شود، اظهار کرد: مواضع ایران و عراق در موضوع فلسطین مشترک است. هرچه سریع‌تر باید بمباران‌ها قطع شود. این جنایت هولناک، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.  

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: متاسفانه کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی آنها را برای قتل، کشتار و اقدامات بی‌رحمانه نسبت به مردم فلسطین تشویق می‌کند. ادعای آمریکا برای کمک به غزه و برقراری آتش‌بس یک ادعای دروغ است‌. آنچه می‌بینیم این است که آمریکا قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت را وتو می‌کنند و عملاً دست رژیم صهیونیستی را برای کشتار بازتر می‌سازند.

رئیسی با بیان اینکه ما این جنایات را به حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی می‌گذاریم، تأکید کرد: آنها در همه این جنایات شریک هستند و این اعتقاد ماست. حقیقت آن است که بعد از مجاهدت و ایستادگی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و شکستی که برایشان به همراه داشت، معتقدیم این رژیم فروریخته است. آمریکایی‌ها می‌خواهند این رژیم پابرجا بماند. تاکنون برآورد همه جهان پیروزی ملت فلسطین است. کشتن کودکان و زنان و خراب‌کردن خانه‌ها برای رژیم صهیونیستی پیروزی تلقی نمی‌شود. نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت این شکست را برایشان جبران نمی‌کند.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: امروز کشورهای اسلامی، منطقه و جهان و آنانی که به خدا معتقدند در برابر خدا، آنانی که به وجدان بشری معتقدند در برابر وجدان و آنانی که به تاریخ معتقدند در برابر تاریخ نمی‌توانند پاسخگوی سکوت در مواجهه با این جنایات باشند. ما از هر اقدام و همکاری که در سطح کشورهای اسلامی، منطقه یا در سطح بین‌الملل برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه آمریکا از قتل و کشتار مردم بی‌گناه، مظلوم و مقتدر غزه انجام شود، استقبال می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط ایران و عراق و ارتقای آن، اظهار کرد: در حوزه مسائل سیاسی، روابط بین دو کشور روزبه‌روز در حال گسترش است. روابط دیپلماتیک و همکاری‌های امنیتی دو کشور از مهم‌ترین نکات این مدت بین ایران و عراق است. از جمله موضوع امنیت منطقه به ویژه در اقلیم و اجرای قرارداد امنیتی بین دو کشور که تمام تلاش این است این قرارداد به صورت کامل اجرا شود.

رئیسی ادامه داد: از نخست‌وزیر عراق برای اهتمامش در خلع سلاح کامل معاندان و ضدانقلاب و امن‌ شدن مرزهای بین دو کشور تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: در زمینه روابط اقتصادی هم گام‌های بسیار خوبی بین دو کشور برداشته شده است‌. توسعه روابط تجاری بین دو کشور و شهرک‌های صنعتی مرز دو کشور و همکاری مشترک برای تولید از گام‌های برداشته شده در این زمینه است. تلاش دولت عراق برای خط ریلی شلمچه - بصره که از کریدورهای مهم است و راه‌اندازی آن برای دو کشور منافع بسیار دارد، قدردانی می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه