English

کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان برگزار شد

با حضور مقامات دوکشور نخستین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان برگزار شد.

کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مهدی جوانمرد قصاب مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در این زمینه گفت: در این جلسه که با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، مقامات افغانستان و همچنین وزیر جهاد کشاورزی کشورمان برگزار شد، مقرر گردید با ایجاد کارگروه مشترک در زمینه تجارت، ترانزیت، گمرک، حمل و نقل، محیط زیست و... نسبت به بررسی موانع و مشکلات توسعه روابط تجاری بین دو کشور اقدام شود.

وی تصریح کرد: همچنین پس از بررسی نسبت به امضاء یادداشت تفاهم در این زمینه ها اقدام خواهد شد و نهایتا چه به صورت کلی و چه مجزا توسط وزرای دو کشور، یادداشت های تفاهم امضاء شود.

براساس این گزارش، هیأت بلند پایه اقتصادی افغانستان امروز وارد تهران شده و مورد استقبال  قرار گرفتند.

این سفر در حوزه همکاری های اقتصادی، تجاری، سیاسی، حمل و نقل، بهداشت و درمان )(توریسم گردگشری)، و کشاورزی خواهد بود و به میزبانی نماینده ریس جمهور در امور افغانستان حسن کاظمی قمی می‌باشد.

بررسی فرصت‌های جدید همکاری میان ایران و افغانستان و رفع برخی موانع موجود در کنار گفتگو پیرامون موضوعاتی چون همکاری‌های ترانزیتی و معدنی از جمله مسائلی است که در دستور کار هیات اقتصادی ایران و افغانستان در دیدار پیش رو قرار خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه