English

ایران از مواضع واتیکان و پاپ در مورد تحولات اخیر غزه تقدیر کرد

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با "پل ریچارد گالاگر"، وزیر امور خارجه کشور واتیکان پیرامون تداوم حملات اسرائیل به مردم بی‌دفاع فلسطین و ضرورت تسریع اتخاذ یک راه حل سیاسی برای این موضوع، به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

ایران از مواضع واتیکان و پاپ در مورد تحولات اخیر غزه تقدیر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به مفاد نامه‌ای که اخیرا خطاب به وزیر امور خارجه واتیکان در خصوص وخامت اوضاع انسانی در غزه ارسال شد، از اتخاذ مواضع مسئولانه وزیر خارجه واتیکان و همچنین پاپ قدردانی و بر ضرورت استمرار آن تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه در وضعیت فعلی دو مسیر پیش روی ماست، افزود: یک مسیر، تلاش برای یافتن یک راه حل سیاسی است که ما همچنان در این مسیر در حال تلاش و رایزنی هستیم و دیگری تداوم جنگ و احتمال گسترش دامنه آن است.

امیر عبداللهیان ‌گفت: ما معتقدیم بحران فلسطین باید به طور اساسی حل شود و راهکار سیاسی آن برگزاری یک رفراندوم با همکاری سازمان ملل متحد بین همه ساکنان اصیل فلسطین شامل مسیحی، یهودی و مسلمان است.
وزیر امور خارجه واتیکان نیز ضمن تاکید بر راه حل سیاسی، دیدگاه واتیکان در زمینه توقف درگیری‌ها و رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه را تشریح کرد.

وزیر خارجه واتیکان بر راه‌حل سیاسی و ممانعت از گسترش جنگ تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه