English

وزیر کشور:

نیروهای مسلح در اوج بازدارندگی، آماده و با تجربه هستند

وزیر کشور در همایش ملی پدافند غیر عامل با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل برای بازدارندگی در برابر تهدیدات و ثبات اجتماعی، تونل‌های زیرزمینی غزه را عاملی پایدار در برابر رژیم صهیونیستی دانست.

نیروهای مسلح در اوج بازدارندگی، آماده و با تجربه هستند

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی، وزیر کشور در همایش ملی پدافند غیر عامل، تونل های زیرزمینی غزه را عاملی پایدار در برابر رژیم صهیونیستی دانست.

وی همچنین با اشاره به قانون پدافند غیرعامل که توسط رهبری انقلاب در سال 1363 ابلاغ شد، گفت: پدافند غیرعامل هنوز یک مفهوم جدی است و باید بازنمایی و بازتعریف شود.

وحیدی افزود: گفتمان پدافند غیرعامل به سازمانی تبدیل شده است که ساختاری قوی ایجاد کرده و منجر به ایجاد شهرک ها و فرودگاه های زیرزمینی موشکی بزرگ شده است. باید در زمان صلح با آن برخورد شود تا در زمان جنگ از آن بهره برداری شود.

وزیر با بیان اینکه لازم است پدافند غیرعامل از نظر دانش نهادی پیشرو باشد، تصریح کرد: این بدان معناست که باید بتواند با توجه به هر پروژه ارزیابی کند و مناطق هزینه-فایده را محاسبه کند.

به گفته وی، اگر پدافند غیرعامل به خوبی اجرا شود، موجب کاهش آسیب پذیری و ثبات اجتماعی و همچنین بازدارندگی دشمنان از حمله می شود.

وحیدی در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور و استانداران برای اجرای پدافند غیرعامل آمادگی کامل دارند.

وی تاکید کرد: باید برنامه های مشترکی در این زمینه بین پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بر اساس سیاست های کلی ابلاغی برنامه ریزی شود.

وی همچنین با اشاره به تحولات جنگ غزه و حزب الله و مقاومت در جنوب لبنان گفت: پدافند غیرعامل در کنار ثبات مردم، شجاعت، تدابیر و مهارت های نظامی موثر بود.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای اخیر، دشمنان تهدیداتی را مطرح کردند، اما به زودی وقتی تهدید شدند، سخنان خود را تغییر دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه