English

معاون رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

مصوبات برنامه هفتم تا این لحظه رضایت‌بخش است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مصوبات برنامه هفتم تا این لحظه رضایت‌بخش است، درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: ارسال و بررسی لایحه بودجه در دو بخش احکام و ارقام، زمان‌بر است و برخی نمایندگان در فکر بازگشت آن به رویه سابق هستند.

مصوبات برنامه هفتم تا این لحظه رضایت‌بخش است

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با تشریح روند تصویب برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: آنچه کمیسیون تلفیق در آغاز کار به صحن ارائه داد، مورد انتقاد دولت بود و گلایه‌های شدیدی به همراه داشت، چون هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل می‌شد.

وی افزود:  آن مقدار از لایحه برنامه هفتم توسعه که تغییر کرده، انگار چیزی جدید و تا حدودی تبدیل به طرح شده بود.

 

سازمان برنامه و بودجه با ۹۰ درصد مصوبات برنامه هفتم همراهی دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در عین حال خاطرنشان کرد: با توصیه‌های حضرت آقا مبنی بر لحاظ  شدن اصل ۷۴ و ۷۵ قانون اساسی، توافق شد تجدیدنظر شود. آنچه تاکنون در صحن تصویب شد، رضایت‌بخش است.

وی ادامه داد: رئیس مجلس عنابت ویژه‌ای دارد و دقت می‌کند پیشنهاداتی که ارائه می‌شود بار مالی نداشته باشد و برنامه باشد، چون برخی پیشنهادات ماهیت و برنامه ندارند.

حسینی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در مجموع با ۹۰ درصد آنچه تصویب می‌شود همراهی دارد، اما اگر ۵۰ درصد لایحه تغییر کند، آن دیگر لایحه نمی‌شود.

 

ارسال لایحه بودجه در دو شکل احکام و ارقام، زمان‌بر است

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس، سال گذشته اینچنین تصویب کرد که دولت بودجه را در دو بخش احکام، و جداول و ارقام تقدیم خانه ملت کند، اما ظاهرا برخی نمایندگان به این فکر افتادند که ارسال لایحه به شکل سابق برگردد تا این همه زمان‌بر نباشد.

حسینی با بیان اینکه لوایح زیادی در مجلس در نوبت بررسی است و مجلس هم طرح‌هایی برای بررسی دارد، خاطرنشان کرد:  در کنار اینها مجلس وظایف دیگری از جمله وظیفه نظارتی هم دارد. علاوه بر اینها امسال سال انتخابات است و نمایندگان شنبه تا چهارشنبه در مجلس هستند و مانند دیگر رقبای انتخاباتی خود کمتر بین مردم حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه