English

آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی (زالی) درگذشت

آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی (زالی) نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری پنجم دارفانی را وداع گفت.

آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی (زالی) درگذشت

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی (زالی) نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری پنجم دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله زالی متولد سال 1327 در شهرستان گلپایگان بود و در دوران نهضت نیز نماینده مشترک امام خمینی(ره) و آیت‌الله العظمی گلپایگانی در استان چهارمحال و بختیاری بود و تجربه موفقی را در مواجهه با اقوام و طوایف مختلف کشور و سامان‌دهی غائله لرستان در کارنامه داشت.

وی حدود 50 سال، سابقه تحصیل و تدریس سطوح عالی و خارج فقه و اصول، ادبیات عرب، فلسفه، کلام، حدیث و نهج البلاغه، عرفان، اخلاق و تفسیر در حوزه علمیه قم و دانشگاههای تهران، علوم پزشکی تهران و تربیت مدرس داشت و توفیق درک محضر اساتیدی همچون آیات عظام سیدمحمدرضا گلپایگانی، شیخ مرتضی حائری، وحید خراسانی، حسن زاده آملی، جوادی آملی، انصاری شیرازی را داشت.

از جمله آثار آن مرحوم ولایت فقیه از دیدگاه شیخ انصاری، فطرت عشق، رشحات المعارف، همزیستی مسالمت آمیز از دیدگاه حکمت متعالیه است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی گلپایگان، معاونت آموزش حوزه علمیه قم از سوابق آن مرحوم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه