English

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

گذرنامه ۱۰ ساله و قانون مبارزه با مواد مخدر به روز می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت هفته گذشته ۶ لایحه مهم تقدیم مجلس کرده، گفت: با تقدیم لایحه اصلاح ماده ۲۰ قانون گذرنامه، گذرنامه‌ها ۱۰ ساله و با لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، این قانون پس از ۳۵ سال به‌روز می‌شود.

گذرنامه ۱۰ ساله و قانون مبارزه با مواد مخدر به روز می‌شود

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار کرد: دولت در هفته گذشته ۶ لایحه مهم را برای تسهیل در امور مردم، تقدیم مجلس کرده و لوایحی را هم در دست بررسی دارد که امیدواریم مجلس با تصویب هر چه زودتر لایحه برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳، این لوایح ارسالی را در دستور کار قرار دهد.

وی یکی از این لوایح را اصلاح ماده ۲۰ قانون گذرنامه عنوان و در این باره بیان کرد: با اصلاح این قانون اعتبار گذرنامه از ۵ به ۱۰ سال افزایش و به‌دنبال آن رفت‌وآمدها و هزینه‌های مردم کاهش می‌یابد.

حسینی البته این را هم اضافه کرد که این اصلاح برای افراد زیر ۱۵ سال به خاطر تغییر چهره آنها در سنین کودکی و نوجوانی مصداق ندارد.

 

بیشتر بخوانید:

اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد

 

بازار صنایع‌دستی ایران در جهان رونق می‌یابد

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس درباره لایحه اصلاح بند ب ماده ۱۱ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی، گفت: موانعی بر سر این هنرمندان و حضورشان در نمایشگاه‌های بین‌المللی وجود دارد. سقفی برای میزان اشیایی که هنرمندان بخواهند در نمایشگاه‌های بین‌المللی با خود ببرند در نظر گرفته شده که اصلاح این قانون موجب رونق بازار صنایع‌دستی کشورمان در سطح جهان خواهد شد.

حسینی لایحه سوم را موافقتنامه در امور گمرکی بین ایران و ونزوئلا برشمرد و گفت: مبادلات فراوان و همکاری‌های گسترده‌ای با ونزوئلا داریم که این همکاری‌ها باید در بستر قانونی انجام شود.

به‌گفته وی، توافقنامه همکاری در زمینه حمل‌ونقل بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، لایحه دیگر ارسالی دولت به مجلس عنوان و اعلام کرد: عمان از کشورهایی است که با جمهوری اسلامی ایران همواره روابط خوب و نقش میانجی با دیگر کشورها را دارد.

حسینی افزود: با تصویب این لایحه سطح فعالیت و مبادلات ایران و عمان بهتر و کامل‌تر می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان با ازبکستان بیان کرد: این لایحه یعنی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شهروندان خود که در دیگر کشورها محکوم شده‌اند، احساس مسئولیت می‌کند.
اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر آخرین لایحه ارسالی دولت به مجلس است که معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس درباره آن،  گفت: ۳۵ سال از تصویب این قانون گذشته و باید روزآمد شود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و نهادها باید برای پیشگیری و درمان کمک کنند تا شاهد وجود مواد مخدر در کشور نباشیم.

 

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی منتفی نشد

حسینی با رد منتفی شدن تشکیل وزارت بازرگانی، خاطرنشان کرد: این لایحه در نوبت قرار دارد و وقتی منتفی می‌شود که دولت رسما نامه بنویسد بگوید این لایحه را مسترد کنند.
وی ادامه داد: چندین لایحه دوفوریتی داریم که در نوبت بررسی قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه