English

اولین نشست کمیته رایزنی سیاسی میان ایران و تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد

نخستین نشست کمیته رایزنی‌های سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و صادق امامی معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه سال جاری در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

اولین نشست کمیته رایزنی سیاسی میان ایران و تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی باقری که در رأس هیأتی به تاجیکستان سفر کرده است، در این نشست با اشاره به پیوندهای زبانی، فرهنگی، تاریخی و دینی دو کشور، ضمن استقبال از روند رو به رشد روابط در بخش‌های مختلف، بر اهمیت تعمیق و تقویت مناسبات  دوجانبه و چندجانبه در خصوص موضوعات مورد علاقه و نگرانی‌های مشترک تأکید کرد.

در اولین نشست کمیته رایزنی‌های سیاسی دو کشور روند همکاری‌ها در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، امنیتی و دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع  مشکلات و موانع پیشبرد مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور تبادل نظر شد.

هم چنین در خصوص همکاری‌های دو کشور در سازمان‌ها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر اکو، شانگهای و سازمان همکاری اسلامی ابراز رضایت و بر تداوم حمایت‌ها از مواضع یکدیگر تأکید شد.

بررسی تحولات منطقه‌ای و بین المللی ازجمله وضعیت در افغانستان و آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

معاونت سیاسی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به این که غزه پاره تن جهان اسلام است، بر لزوم اهتمام جدی‌تر کشورهای اسلامی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم بی‌پناه فلسطین تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه