English

وزیر کشور:

بکارگیری جوانان انقلابی در اولویت برنامه دولت قرار دارد

وزیر کشور استفاده از نیروهای جوان انقلابی را سیاست دولت دانست و بر بکارگیری و تربیت نیروهای حزب اللهی و جوان تاکید کرد.

بکارگیری جوانان انقلابی در اولویت برنامه دولت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی در نشست بررسی مسائل استان خراسان شمالی، با حضور معاونان وزیر ، استاندار و معاونانش، پس از شنیدن گزارش محمدرضا حسین‌نژاد استاندار و معاونان وی، نکاتی را درباره کاهش تورم، توسعه ظرفیت های اقتصادی استان ها، بهره وری از آب های مرزی، کاهش آسیب های اجتماعی، استفاده از ظرفیت نخبگان و انعکاس فعالیت ها و اقدامات انجام شده به مردم مطرح کرد و پیرو انتقاد مسئولان استان مبنی بر گردش مالی برخی شرکت های فعال در خراسان شمالی در استان های دیگر، تاکید کرد که جریان مالی این شرکت ها باید در خود استان محل فعالیت انجام شود و معاون اقتصادی وزارت کشور در این زمینه پیگیری های لازم را به عمل آورد.

وی در بخش مربوط به سرمایه گذاری خارجی و صادرات خراسان شمالی، با اشاره به این‌که «باید از ظرفیت‌های صادراتی استان ها بیش از این استفاده شود»، تاکید کرد: جایگاه دیپلماسی اقتصادی در استان ها فعال شود.

وی درباره ظرفیت‌های استان خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و تولید دام نیز با مقایسه آمارهای انجام شده «که حاکی از افزایش تولید بود»، با ارائه راهکارهایی از مسئولان محلی خواست برای ارتقای بیشتر رتبه استان در این حوزه، بویژه در کشت دیم، اقدام لازم را بعمل آورند.

تولید و پرورش اسب اصیل ترکمن از دیگر موضوعات مطرح شده در گزارش استانداری خراسان شمالی بود که وزیر کشور آن را یکی از ظرفیت‌های اقتصادی خراسان شمالی برشمرد و از مسئولان مربوطه خواست برای رفع موانع توسعه این بخش اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وزیر کشور با توجه به رتبه خراسان شمالی در شرکت‌های دانش‌بنیان و اقدامات انجام شده در این زمینه، از روابط عمومی‌ها خواست نسبت به انعکاس این دستاوردها و ظرفیت‌های استان‌ها از جمله خراسان شمالی، با استفاده از ابزار رسانه اقدام کنند و در ادامه این نشست به ضرورت برنامه ریزی و ساماندهی پسماندها و تفکیک زباله از مبداء اشاره کرد و خواستار پیگیری جدی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور در این زمینه شد.

وی همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی را اولویت نخست این وزارت کشور برشمرد و از استان‌ها خواست به طور مرتب بر اساس شاخص‌های مربوطه، ارزیابی دقیقی در این زمینه داشته باشند و در شورای اجتماعی استان برای کاهش آن‌ها برنامه‌ریزی مداوم صورت گیرد.

وی درباره اقدامات انجام شده برای استفاده از نخبگان در حوزه‌های مختلف نیز تاکید کرد که استفاده از ظرفیت نخبگان و جذب آنها به منظور افزایش بهره وری و کارایی آنها بطور جدی در دستور کار همه استان ها قرار بگیرد و استفاده از نیروهای جوان انقلابی را سیاست « دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی» برشمرد و تصریح کرد: بکارگیری و تربیت نیروهای حزب اللهی و جوان باید شکل بگیرد.

بررسی مجوزهای کسب و کار خراسان شمالی دیگر موضوع این نشست بود که وزیر کشور با اشاره به برخی مشکلات در این زمینه خواستار آن شد که استان ها با در نظر گرفتن اقتضائات محلی برای صدور مجوزها اعلام نظر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه