English

رئیسی در مراسم افتتاح ۴ ایستگاه مترو در خطوط ۶ و ۷:

مترو بهترین وسیله برای کاهش سفر درون شهری است تا مردم از وقت خود استفاده کنند

رئیس جمهور گفت: مترو بهترین وسیله برای کاهش سفر درون شهری است تا مردم از وقت خود استفاده کنند. کاهش زمان سفر و کم خطر کردن سفر در مسیر رفاه مردم است.

مترو بهترین وسیله برای کاهش سفر درون شهری است تا مردم از وقت خود استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه با حضور در ایستگاه شهید آرمان علی‌وردی در منطقه کوهسار، ضمن افتتاح رسمی این ایستگاه در خط ۶ مترو تهران ، با قطار به ایستگاه شهران رفت تا این ایستگاه نیز به شکل رسمی افتتاح شود.

 سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۴ ایستگاه مترو در خطوط ۶ و ۷، اظهار کرد: رشادت، شجاعت، مقاومت و ابتکار عمل مجاهدین فلسطینی را باید تبریک بگویم. مقاومت آنها در این عملیات غرورآفرین، مثال زدنی است. این اراده پولادین جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد و نشان داد ظلم به یک ملت و آواره کردن مردم و تصرف سرزمین آنها می تواند مدتی وجود داشته باشد ولی مردم مظلوم را به ستوه می‌آورد و انها دیگر حاضر نیستند ادامه این ظلم را تحمل کنند. امیدوارم خداوند مجاهدین را در آزادسازی سرزمین آنها کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه همت شهرداری تهران برای رفاه حال مردم تهران قابل تقدیر است، اظهار کرد: در شهرداری تهران برای حل مشکل ترافیک و آلایندگی تلاش می‌شود. همت شهردار تهران و همکارانشان این است که تعداد ایستگاه‌های مترو را بیشتر کنند که به تلاش شبانه روزی و اعتبار نیاز دارد. تامین واگن هم بسیار ضروری است که افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد و در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. برای تامین اتوبوس هم برنامه ریزی شده که این نیاز رفع شود. برای برقی‌کردن تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها هم برنامه‌ریزی جدی شده است تا آلودگی تهران کمتر شود. برای رفاه مردم تهران باید کارهای زیادی انجام شود و هدف گذاری خیلی خوبی برای رفع مشکل ترافیک و آلایندگی انجام شده است.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه در توسعه شهری، کار برای رفاه مردم است و محور اصلی توجه به رفاه مردم است، تصریح کرد: صرفه‌جویی در زمان بسیار مهم است. اگر درست به ترافیک توجه نشود، شاید یک ساعت یا بیشتر سفر در تهران طول می کشد و شاید نصف روز افراد را بگیرد. مترو بهترین وسیله برای کاهش سفر درون شهری است تا مردم از وقت خود استفاده کنند. کاهش هزینه و کم خطر و بدون خطر بودن مترو هم از دیگر ویژگی‌های مترو است. کاهش زمان سفر و کم خطر کردن سفر در مسیر رفاه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: همت شهرداری در زمینه تامین رفاه مردم مهم است و نقش پشتیبانی دولت هم اهمیت دارد. ما دستگاه‌های دولتی را موظف می‌دانیم که تلاش کنند تا وضعیت همه شهرهای کشور بهبود یابد. تهران به خاطر جمعیت و پایتخت بودن اهمیت دارد، اما همه شهرهای کوچک و کلان شهرها برای ما اهمیت دارند و باید برای مردم شهرها رفاه فراهم شود. دولت باید مساعدت کند تا شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان موفق شود. کمک به شهرداری کمک به شهروندان است.

رئیسی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در شهر تهران در حال انجام است، اظهار کرد: یک مورد قرارگاه ساخت مسکن است. کمبود زمین در تهران داریم و ساخت مسکن کار ساده‌ای نیست، ولی کار دارد دنبال می شود. با پیگیری شهرداری و کمک وزارت راه و شهرسازی، تغییر بافت مرکز تهران باید انجام شود. توسعه فضای سبز تهران بسیار ارزشمند است که باید از آن تقدیر شود. سامان دادن به شرایط اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم از دیگر وظایف شهرداری است تا چهره تهران بهبود یابد. سامان دادن معتادان متجاهر و متکدیان در دستور کار شهرداری است. علاج کردن آسیب‌های اجتماعی باید انجام شود و مشکل آسیب را باید رفع کرد. این کار توسط شهرداری تهران با کمک دستگاه قضایی در حال انجام است تا چهره شهر تهران چهره بانشاطی باشد.

رئیسی تاکید کرد: همکاری استانداری تهران با شهرداری اهمیت زیادی دارد. ما معتقدیم مردم از اختلاف، دوگانگی، چندگانگی و چند سخن گفتن در برخی مقاطع خسته هستند و معتقدند مسئولان باید تلاش کنند. مردم آمادگی شنیدن اختلافات را ندارند، بلکه منتظر دیدن گشایش‌ها و توسعه و رفاه خود هستند. آستانه تحمل مردم برای اختلافات مسئولان تمام شده است. خواست مردم این است که شبانه روز برای آنها کار شود و ببینند اتفاقی در زندگی آنها افتاده است. شهرداری با کمک بخش خصوصی، مهندسان، کارگران و پیمانکاران برای مردم رفاه بیاورند و به طور مثال نیاز شهری تامین شود و خیابان آسفالت شود یا مدرسه ساخته شود و ایستگاه مترو افتتاح شود. باید برای وقت و کاهش هزینه زندگی مردم ارزش قائل شد. باید این نگاه‌ها در ادامه وجود داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه