English

وزیر کشور برای پاسخگویی متخلفان مسکن مهر سمنان دستور ویژه صادر کرد

وزیر کشور از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی این وزارتخانه خواست تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگو کردن سازندگان متخلف بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.

وزیر کشور برای پاسخگویی متخلفان مسکن مهر سمنان دستور ویژه صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی روز یکشنبه در سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور، این مطلب را پس از ارائه گزارش معاونت عمرانی استانداری سمنان درباره احتمال بروز حادثه‌ای شبیه متروپل در بخشی از مسکن مهر شهر سمنان، مطرح کرد.

وی تاکید کرد: در گام نخست باید به سرعت ساکنان این واحدها تخلیه و در مکانی اسکان داده شوند تا خطر جانی برطرف و بسته به نظرات وزارت راه و شهرسازی، ساختمان دائم برای آنها فراهم شود.

وزیر کشور با بیان اینکه ممکن است در واحدهای نهضت ملی مسکن که شخصی‌سازی می‌شود همچنین مواردی تکرار شود، تصریح کرد: گزارشی برای شورای نهضت ملی مسکن ارسال شود و وزارت راه وشهرسازی هم نظارت بر ساخت این واحدها را افزایش دهد تا از بروز فاجعه جلوگیری شود.

وحیدی از سازمان مدیریت بحران و استانداری سمنان خواست به سرعت نسبت به تخلیه ساکنان این مجتمع‌های مسکونی فاقد ایمنی اقدام کنند و رسانه‌ها هم نسبت به تنویر افکار عمومی وارد عمل شوند.

وی بار دیگر تاکید کرد: متخلفان ساخت این مجتمع‌ها از هر دستگاهی که باشند باید تحت تعقیب قرار گیرند و خسارات وارده را بپردازند. از این رو، معاونت حقوقی سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور باید از سازندگان این مجتمع‌ها شکایت کنند.

وزیر کشور با انتقاد از عدم نظارت کافی دستگاه‌های متولی بر ساخت و سازها، عنوان کرد: در هر موردی که ساختمان‌ها برابر شناسنامه صادره احداث نشده باشد، باید از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گیرد.

 

تسریع در مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی و شهری

موضوع اسکان موقت و دائم و همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی و شهری در برابر زلزله، از دیگر موضوعات این نشست بود که قرار شد دستورالعمل شرایط اسکان موقت و دائم در مناطق بحرانی تدوین شود.

نائب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور در این زمینه اظهار کرد: پیش از آنکه به اسکان موقت در مواقع بحران بیندیشیم، باید برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود اقدام عاجلی کرد تا در برابر حوادث ایمن باشند.

وحیدی افزود: سازه‌های موقت یا دائمی که برای مناطق بحران‌زده ایجاد می‌شود، حتما باید منطبق با آخرین دستورالعمل‌ها و با تایید نظام مهندسی کشور باشد.

وی بر طراحی و ساخت سازه‌هایی تاکید کرد که هم در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه احداث شوند و هم مقاوم باشند.

وزیر کشور همچنین، در نظر گرفتن مسایل فرهنگی روستایی را در طراحی و ساخت سازه‌های دائم و برنامه‌های مدیریت بحران ضروری دانست.

براساس این گزارش، خطر سیل رودخانه قوری چای، آمادگی برای فصول سرد سال و کنترل و مدیریت آب‌های سطحی و سیلاب، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه