English

مشاور امنیت ملی عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد

مشاور امنیت ملی عراق امروز یکشنبه در صدر هیاتی برای پیگیری اجرای توافق امنیتی میان ایران و عراق به تهران سفر کرده با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

مشاور امنیت ملی عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده، صبح امروز با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و با او درباره مسائل دوجانبه و نحوه اجرای کامل توافقنامه امنیتی میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار  احمدیان با تشکر از حسن همکاری و تمهیدات دولت عراق در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین و همچنین میهمان نوازی گرم مردم عراق، تصریح کرد، مراسم اربعین علاوه بر ابعاد مهم سیاسی و فرهنگی و برکات معنوی آن موجب نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت مسلمان و شیعه ایران و عراق شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با بیان اینکه توافق نامه امنیتی میان دو کشور تضمین کننده امنیت مرزهای دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه های ناامن کننده در دو کشور و منطقه است؛  بر اجرای دقیق و کامل این توافق نامه تاکید کرد.

احمدیان با اشاره به توافقات  ایران و عراق در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی گفت: ظرفیت‌های  بسیار زیادی برای ارتقاء همه جانبه روابط دو کشور در بخش های مختلف به صورت بالقوه وجود دارد که باید با تشریک مساعی و تلاش مضاعف آن را فعلیت بخشید.

در این دیدار نیز قاسم الاعرجی دبیر شورای امنیت ملی عراق بر عزم دولت و  نهاد امنیت ملی عراق برای اجرای توافق نامه امنیتی دو کشور تاکید کرد و گفت: از هر فرصتی برای توسعه و تعمیق  روابط تهران - بغداد استقبال و استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است که وبگاه بغداد الیوم نوشت، دفتر مشاور امنیت ملی عراق امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از سفر «قاسم الاعرجی» به تهران خبر داد.

بنابر این گزارش، مشاور امنیت عراق امروز در راس هیاتی برای پیگیری و تکمیل روند اجرای توافق امنیتی میان ایران و عراق، عازم تهران شده است.

دفتر مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرده که این سفر به دستور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق انجام می شود.

همچنین در این سفر «ریبر احمد» وزیر داخلی اقلیم کردستان و شماری دیگر از مقامات امنیتی بلندپایه عراقی، قاسم الاعرجی را همراهی می کنند.

بر اساس توافق امنیتی امضا شده میان تهران و بغداد، گروه های تروریستی حاضر در مرزهای ایران و اقلیم کردستان باید ضمن خلع سلاح کامل به دور از نقاط مرزی منتقل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه