English

معاون مرکز مطالعات وزارت کشور:

تربیت و پرورش نخبگان کشورداری در دستور کار است

معاون مرکز مطالعات وزارت کشور گفت: باید نخبگان کشورداری تربیت و پرورش دهیم.

تربیت و پرورش نخبگان کشورداری در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا براتی در همایش کشورداری اسلامی ویژه مدیران کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مدیران با مباحث روزمره سر و کار دارند و به ندرت به دنبال کارهای جدید، نوآور و خلاق هستند.

 معاون مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور اظهار داشت:مهمترین ابزار توانمندسازی مدیران مسئله آموزش است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 هزار نفر ساعت ویژه کارکنان ستادی وزارت کشور و 17 هزار نفر ساعت ویژه مدیران ارشد استان‌های کشور در قالب دوره‌های کشورداری برگزار شده است.

براتی با بیان اینکه در این همایش ها تلاش می کنیم در مباحث آموزشی گامی در راستای بروز رسانی دانش علمی مدیران برداریم، ابراز کرد: سرپنجه اصلی حکمرانی در کشور استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد استانی هستند و اگر در حوزه مدیریت استانی و شهرستانی به خوبی عمل شود با جهش و تحول خوبی در سطح کشور مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همه مدیران با مباحث روزمره سر و کار دارند و به ندرت به دنبال کارهای جدید، نوآور و خلاق هستند، افزود: توسعه علم و فناوری در جهان و کشور با سرعت در حال رشد است و نیاز است مدیران هر حوزه با فضای مجازی و سایر فناوری های نوظهور آشنا شوند و علم خود را به روز کنند که وزارت کشور در همین خصوص برنامه ریزی هایی انجام داده است.

معاون مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور بیان کرد: وزارت کشور برای هر استانی دو برنامه کشور دارد و جهاد تبیین پیش بینی کرده است که کهگیلویه و بویراحمد نوزدهمین استانی است که دوره کشور داری برگزار می‌شود، در 18 استان قبلی این دوره ها با حضور اساتید برجسته برگزار و در این استان هم از ظرفیت اساتید برجسته استفاده شد.

براتی با اشاره به اینکه در پایان سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود، گفت: وزارت کشور صفر تا صد آموزش انتخابات را بر عهده حوزه راهبردی و آموزش این وزارتخانه قرار داده که برنامه ریزی خوبی برای آموزش انتخابات پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: آموزش انتخابات از هفته سوم مهر با 10 عنوان آموزشی و 10 گروه آموزشی ویژه بخشداران و معاون سیاسی فرمانداران آغاز می شود و بنا داریم همه عوامل اجرایی دخیل در انتخابات آموزش داده شوند تا در روند برگزاری انتخابات مشکلی ایجاد نشود و انتخابات اسفند ماه به خوبی برگزار شود.

براتی با بیان اینکه دوره های کشورداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: در تمام کشورهای دنیا دو وزارت امور خارجه و وزارت کشور مورد توجه است و اهمیت وزارت کشور به حدی است که امور کشورداری در این وزارتخانه حاکمیتی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در استان ها و شهرستان ها فرمانداران کشور دار شهرستانی و استانداران کشور دار استانی هستند، افزود: کشورداری مطلوب باید از سطح شهرستان ها و استان ها دنبال شود به همین دلیل نیازمند همفکری نخبگان و استفاده از ظرفیت آنها در کشورداری هستیم.

معاون مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشوردر ادامه با بیان اینکه مردم سالاری دینی یک اصل مهم در کشورداری اسلامی است، گفت در کشورداری اسلامی مردم از طریق شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می کنند لذا کشور داری اسلامی بهترین نوع کشورداری جامعه است و بیانیه گام دوم انقلاب بر همین اساس نگارش شده است.

براتی عنوان کرد: دولت سیزدهم سند تحول بنیادین و برنامه توسعه را براساس کشور داری اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی کرده ‌که مسائل معنوی و تقویت روحیه ایمان باید در کشور توسعه پیدا کند در صورتی که این امر محقق شود هیچ قدرتی توان مقابله با نظام را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر خواهان اصلاح اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور هستیم باید دوره های در هم تنیده کشورداری کار خود را به خوبی پیش ببرد، به ذکر مثالی در خصوص اهمیت کشورداری اشاره و عنوان کرد: فرض کنید در یک هواپیمای بوینگ با 500 مسافر در حال پرواز هستید که مهماندار اعلام می کند که خلبان سکته کرده است آیا کسی از مسافران می تواند هوا‌پیما را به سلامت به مقصد برساند که اگر کسی تخصص و مهارت لازم را نداشته باشد نمی‌تواند سکان هواپیما را به دست بگیرد.

براتی خاطرنشان کرد در همه حوزه‌ها باید نخبگان کشورداری تربیت و پرورش دهیم تا در هر حوزه افراد متخصص و متعهد امور را در دست گرفته و به پیش ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه