English

رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی:

معلمان برای افزایش سطح علمی دانش آموزان تلاش کنند

مراسم آغازسال تحصیلی با حضور رئیس جمهور در مدرسه شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان برگزار شد.

معلمان برای افزایش سطح علمی دانش آموزان تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، در مراسم آغاز سال تحصیلی با اشاره به اهمیت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارتخانه های مختلفی برای خدمت رسانی به مردم در کشور وجود دارد اما اهمیت ماموریت هیچ یک از آنها مانند آموزش و پرورش نیست زیرا این وزارتخانه کار آموزش، علم آموزش، تربیت انسانی و پرورش را برعهده دارد.

وی ادامه داد: این وزارتخانه برای فرزندان این کشور هویت سازی می کند، آینده در دست نیروهایی است که امروز در آموزش و پرورش تربیت می شوند. مدارس محل ساختن انسان های تربیت شده ای است که قرار است کشور در اختیار آنها باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه معلمان جایگاه رفیعی دارند، تاکید کرد: انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران با محوریت معلمان است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: معلم شخصیتی است که دانش آموز از او الگوی علمی و عملی می گیرد، لذا معلمان جایگاه رفیعی دارند و باید قدر خود را در تعلیم و تربیت بدانند.

وی با اشاره به شان و منزلت معلمان اظهار کرد: منزلت و شان معلمان والاست و باید خودشان این شان را حفظ کنند و دیگران نیز به این شان و منزلت توجه داشته باشند.علم افزایی و معرفت افزایی معلم بسیار دارای اهمیت است.

رئیس جمهور با تاکید براینکه پدر و مادر و مدرسه نقش بسیاری در هویت سازی و شخصیت سازی فرزندان دارند، عنوان کرد: خانواده ها وقتی فرزندان خود را به مدارس می سپارند، نشان از اعتماد آنها دارد، باید دانش آموزان احساس کنند همواره میان مدرسه و خانه قرار دارند زیرا این دو مجموعه اثر گذار هستند. 

 

محور اجرای سند تحول مدارس است

حجت الاسلام رئیسی مدرسه را مرکز علم و امید، نشاط و ایمان دانست و گفت: مدارس مرکز تحول هستند اگر رهبر معظم‌ انقلاب بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش تاکید دارند محور در اجرای این سند مدارس هستند و مدرسه با حضور معلمان و مدیران باید این تحول را رقم بزند. 

رئیس جمهور بیان کرد: در آغاز سال تحصیلی روسای جمهور موضوعی به عنوان پرسش مهر مطرح می کنند، امسال می خواهم در جمع دانش آموزان بجای پرسش مهر، پویش مهر را مطرح کنم. ایران کشوری است که بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت های بسیاری در شهر و روستا داشته است. 

وی با بیان اینکه شما دانش آموزان با سلایق خوبی که دارید پیشرفت های کشور را به تصویر بکشید، بیان کرد: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید.

رئیس جمهور ادامه داد: حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است. چندی قبل مطرح شد در کنار راهیان نور یک راهیان‌ پیشرفت ایجاد شود تا دانش آموزان و دانشجویان پیشرفت های کشور را مشاهده کنند و این‌پیشرفت ها برایشان روایت شود.

حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: من از شما دانش آموزان می خواهم با قلم خود پیشرفت های کشور را گزارش دهید و در مدرسه به نمایش بگذارید تا سایر دانش آموزان و والدین مشاهده کنند و این باید در سراسر شهر و استان و کشور انجام‌ گیرد. 

وی با اشاره به برپایی جشنواره ای از سوی آموزش و پرورش در این زمینه، متذکر شد: باید از گزارشات و پویش مهر جشنواره ای برگزار شود این بسیار دیدنی خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: حتما این گزارشات پویش مهر وقتی با نگاه نوجوانان و جوانان ما تهیه شود، برای همه بسیار دیدنی خواهد بود. شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید قبلا چه وضعیتی داشتیم به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود مراجعه کنید و از آنها بپرسید که قبلا چه وضعیتی داشتیم و امروز در چه جایگاهی هستیم که به عنوان مثال این مدرسه به سرعت و در مدت کوتاهی برای شما آماده شده است.

رئیسی خطاب به والدین دانش آموزان نیز گفت: در این فَضای ارتباطی که امروز وجود دارد، رها کردن فرزندان آسیب آفرین است و باید این فضای ارتباطی مدیریت شود. رهزنان هستند که می خواهند فکر و اخلاق و عمل فرزندان را در اختیار خود قرار دهند، باید فرزندان این مرز و بوم هویت شان زندگی اسلامی ایرانی باشد. 

وی خاطر نشان کرد: پویش مهر سبب مشارکت تمامی دانش آموزان و نوجوانان و جوانان با دولت خواهد شد که این در راستای ساخت هرچه بهتر کشور تعریف می شود.

 

بیشتر بخوانید:

رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی وارد بهارستان شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه