English

انعقاد موافقت‌نامه‌ی تجارت آزاد میان ایران و صربستان ضرورت دارد

معاون دیپلماسی اقصادی وزارت خارجه در دیدار دستیار وزیر خارجه صربستان بر ضرورت انعقاد موافقت‌نامه‌ی تجارت آزاد میان ایران و صربستان، با هدف تسهیل تجارت میان دو کشور، تاکید کرد.

انعقاد موافقت‌نامه‌ی تجارت آزاد میان ایران و صربستان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان امروز میزبان خانم «یاگودا لازارِویچ» دستیار وزیر امور خارجه صربستان در دیپلماسی اقتصادی که در رأس هیأتی برای برگزاری گفت‌گوهای اقتصادی میان ایران و صربستان به تهران سفر کرده است، بود.

در این ملاقات، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان، سطح مناسبات و همکاری‌های دیپلماتیک دو کشور، که نماد آن، رفت‌وآمدها و بازدیدهای متقابل مقامات ایران و صربستان است، را مطلوب و رضایت‌بخش توصیف کرد.

صفری، هم‌چنین ضمن اظهار خشنودی از افزایش حجم تجارت میان دو کشور در یک سال اخیر، بر لزوم شتاب بخشیدن به این روند تاکید کرد و برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و صربستان در آینده‌ی نزدیک را یکی از ابزارهای مهم برای دست‌یابی به این هدف عنوان نمود.

معاون دیپلماسی اقصادی وزارت امور خارجه کشورمان، هم‌چنین، بر ضرورت انعقاد موافقت‌نامه‌ی تجارت آزاد میان ایران و صربستان، با هدف تسهیل تجارت میان دو کشور، تاکید کرد.

خانم لازارویچ دستیار وزیر امور خارجه صربستان در دیپلماسی اقتصادی نیز ضمن قدردانی از میزبانی همتای خود، ایران را کشوری مهم در راهبردهای سیاست خارجی صربستان دانست.

وی اظهار داشت: گرچه تاکنون قدم‌های تأثیرگذاری در ارتقا روابط ایران و صربستان برداشته شده، اما هنوز ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

دستیار وزیر امور خارجه صربستان در دیپلماسی اقتصادی ابراز امیدواری کرد: برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و نیز انعقاد موافقت‌نامه‌ی تجارت آزاد، درهای جدیدی به روی همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و صربستان باز کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه