English

رئیس مجلس:

اهالی سینمای در چهار دههٔ گذشته نشان داده‌اند که به ایران و ایرانی علاقه‌مندند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک روز ملی سینما ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت برای رسیدن به قله‌های افتخار به سینمای آرمان‌گرای خود نیازمند است و قدر جامعە سینمایی و اهالی فرهنگ را می‌داند.

اهالی سینمای در چهار دههٔ گذشته نشان داده‌اند که به ایران و ایرانی علاقه‌مندند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف به مناسبت روز ملی سینما با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نوشت: «در تمام سال‌های عمر مدیریتی‌ام، تجربه‌های‌ شیرین و ارزشمندی را با اهالی فرهنگ و سینما داشته‌ام و از هنر آن‌ها در فرهنگ‌سازی بهرهٔ فراوانی برده‌ام. در تهران اگر زیرساخت عمرانی را توسعه دادیم، به همان اندازه، هم سالن سینما و تئاتر و فرهنگسرا ساختیم، هم کتاب، نشریه، فیلم، سریال، آثار تجسمی، شعر و موسیقی تولید کردیم و از تهران نگارخانه‌ای بزرگ برای نمایش آثار هنرمندان کشور به وجود آوردیم.

با تجربه‌ای که در همکاری با سینماگران و هنرمندان عزیز کشورمان داشتم، دریافتم که در مسیر رسیدن کشور به قله‌های افتخار - همان‌طور که در مقاطع مختلف رهبر معظم انقلاب اشاره کردند- هنرمندان و به ویژه سینماگران می‌توانند نقش بی‌نظیری ایفا کنند. امروز سلطه‌گران عالم از ظرفیت سینما برای منافع سلطهٔ خود استفاده می‌کنند و عموم هنرمندان ما نیز از این امر آگاهند.

غرب سال‌هاست از هنر سینما به‌صورت ابزاری برای پوشاندن و عادی جلوه‌دادن جنایت‌های خود، سیاه نشان‌دادن مخالفان خود، و تحمیل نوع خاصی از سبک زندگی استفاده می‌کند. عموم سینماگران ما در طول تاریخ، بی‌اعتنا به تشویق‌های جهت‌دار جشنواره‌های خارجی، به ستایش ارزش‌های انسانی، معرفی ویژگی‌های ستودنی ملت ایران، نشان‌دادن جلوه‌های فداکاری ملت در برابر دشمنان این آب و خاک و خنثی‌کردن تلاش‌های دشمنان برای نشان‌ندادن زیبایی‌های ایران عزیز پرداخته‌اند. دشمنان ایران از مردم ایران کینه دارند، چراکه این مردم مسیر چپاول و سلطۀ آن‌ها را سد کردند.

اهالی سینمای ما در چهار دههٔ گذشته نشان داده‌اند که به ایران و ایرانی علاقه‌مندند؛ در ادامۀ این مسیر، سینماگر ما باید ویژگی‌های برجستۀ مردم خود را، از قبیل معنویت، فداکاری، حق‌جویی، علاقۀ فزاینده به ایران، همدلی، زیست مؤمنانه، مهربانی و مهمان‌نوازی، ایثار و ایستادگی در برابر دشمن، باز هم به دنیا نشان دهند و در برابر عملیات روانی علیه ایران بایستند. جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت برای رسیدن به قله‌های افتخار به سینمای آرمان‌گرای خود نیازمند است و قدر جامعۀ سینمایی و اهالی فرهنگ خود را می‌داند.

ما مسئولان هم به‌عنوان راهبران حرکت روبه‌جلوی جامعه، با رأفت اسلامی و نگاه خطاپوش در برابر افرادی که مدت اخیر به بی‌راهه رفتند و امروز نادم و پشیمان‌اند، باید شرایطی را فراهم کنیم تا ظرفیت تمام هنرمندان علاقه‌مند به ایران اسلامی به میدان بیاید و فرصت جبران به افراد داده شود.

روز ملی سینما را به تمامی سینماگران تبریک می‌گویم و موفقیت در نقش‌آفرینی در مسیر پیشرفت ایران را برای آنان خواهانم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه