English

۲ هزار میلیارد تومان منابع برای تمرکز زدایی در حوزه جهش تولید دانش بنیان پیش بینی شده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یکی از نقاط قوت قانون جهش تولید دانش بنیان را تمرکززدایی از پایتخت عنوان کرد و گفت: ۲هزار میلیارد تومان منابع برای تمرکز زدایی در حوزه جهش تولید دانش بنیان و اختصاص به استان‌ها پیش بینی شده است.

۲ هزار میلیارد تومان منابع برای تمرکز زدایی در حوزه جهش تولید دانش بنیان پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در رویداد نظاره جهش تولید دانش بنیان در ساختمان شیخ فضل الله نوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به منظور تمرکززدایی پایتخت و گسترش تولید دانش بنیان در استان‌ها،  منابع برش های استان ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تا جهش تولید دانش بنیان را در استان‌ها هم شاهد باشیم.

وی افزود: یزد، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی و زنجان پنج استانی است که فعلا برای تمرکز زدایی در نظر گرفته شده است.

دهقانی تاکید کرد: این جهش تولید دانش بنیان و تمرکززدایی، ما را به رشد یک درصد تولید ناخالص ملی درحوزه دانش بنیان می‌رساند‌

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: در معاونت علمی معتقد هستیم کشور چهار نسل را به عنوان دستگاه اجرایی تجربه کرده که عبارتند از: گفتمان تجاری سازی، نقش جامع علمی کشور، تسلط بر فناوری های راهبردی و مفهوم شرکت های دانش بنیان، و تحقق اقتصاد دانش بنیان.

وی افزود: با قانون جهش تولید می‌توان برنامه ریزی کرد و اقتصاد دانش بنیان را تحقق بخشید.

دهقانی با اشاره به وجود شرکت‌های معدود در دهه گذشته تصریح کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان به ۹ هزار شرکت رسیده و این یک پیشرفت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه