English

رئیس کمیته دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی در رویداد نظاره تولید دانش بنیان عنوان کرد؛

بانک مرکزی کمترین و وزارت اقتصاد بیشترین همکاری را در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان داشته اند

رئیس کمیته دانش بنیان مجلس با بیان اینکه کمتر از یک سال از تشکیل مجلس یازدهم قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس تصویب شده است، گفت: بانک مرکزی کمترین و وزارت اقتصاد بیشترین همکاری را در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان داشته اند.

بانک مرکزی کمترین و وزارت اقتصاد بیشترین همکاری را در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان داشته اند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محسن دهنوی روز دوشنبه در رویداد نظاره جهش تولید دانش بنیان گفت: امروز در جایی ایستاده ایم که مساله ما فتح قله های فناوری و تبدیل اقتصاد به اقتصاد دانش بنیان است که این را مدیون رهبری هستیم و ایشان نه به عنوان رهبر بلکه به عنوان یک نظریه پرداز ایستاد تا به این نقطه رسیده ایم؛ در حالی که روزی در کشور مساله نخست ما سواد آموزی بود.
این فعال زیست بوم اظهار کرد: قبل از شکل گیری مجلس نشستی به همراه آقای قالیباف با ۵۰ تا شرکت دانش بنیان داشتیم و مشکلات مطرح شد که قالیباف قول داد در صورت رفتن به مجلس در رفع مشکلات کمک کند که خرداد همان سال پیش نویس قانون دانش بنیان تهیه و همان سال تصویب شد.
رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مچلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی و نظام بانکی کمترین میزان همکاری و وزارت اقتصاد بیشترین همکاری را در ارزیابی عملکرد قانون جهش تولید دانش بنیان داشته اند‌.

 

سنجه هایی مانند مهاجرت نخبگان حال ما را خوب نشان نمی دهد

وی ادامه داد: شرکت ها با بانک‌ها کارشان مشکل می خورد و بانک مرکزی با ابن موضوع همکاری لازم را نکرده است‌. شرکت های دانش بنیان نمی توانند وام سرمایه در گردش بگیرند چون وثیقه ندارند.

دهنوی با بیان اینکه هنور مشکلات باقی است، گفت:  سنجه هایی مانند مهاجرت نخبگان نشان می دهد حال ما خوب نیست. استارت آپ‌‌های ما را با کل ۴۰ ، ۵۰ نفر اعضای آنها با مشوق های خود دارند می برند. مشکلات کسب و کار دانش بنیان را خوب می دانم و باید اینها رفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه