English

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

توسعه مناسبات ایران و ترکیه ثبات ساز امنیت منطقه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سوابق دیرینه همکاری‌های ایران و ترکیه، مناسبات فی مابین را امنیت ساز و ثبات آفرین دانست.

توسعه مناسبات ایران و ترکیه ثبات ساز امنیت منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه که به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز یکشنبه با علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره راههای گسترش همه‌جانبه همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی با وی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سوابق دیرینه همکاری‌های دو کشور، مناسبات فی مابین را امنیت ساز و ثبات آفرین ذکر کرد.

احمدیان گفت: توسعه روابط دوستانه میان دو همسایه، تامین کننده منافع پایدار ایران و ترکیه است.

وی با تبریک پیروزی رجب طیب اردوغان و حزب او و انتصاب هاکان فیدان به عنوان وزیر خارجه ترکیه، ابراز امیدواری کرد که روابط تهران - آنکارا در این دور به سطوح ممتاز مورد نظر رهبران دو کشور ارتقا یابد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با رئیس جمهور ترکیه که فرمودند امنیت ترکیه امنیت ایران است تصریح کرد: ایران و ترکیه سرنشینان یک کشتی اند و دشمنان با آگاهی از این ظرفیت تلاش می کنند ضمن اخلال در روند همکاریهای دو جانبه، مانع هم افزایی ظرفیت های گسترده دو کشور شوند.

وی با بیان اینکه هر دو کشور از تروریست‌هایی که با حمایت و پشتیبانی غرب و رژیم صهیونیستی تسلیح و تجهیز شده اند، آسیب دیده اند گفت: خوشبختانه کشورهای منطقه به این درک مشترک رسیده اند که امنیت عاریتی، تضمین شده و پایدار نیست و سازوکارهای بومی و همکاری های منطقه ای تضمین کننده ی امنیت پایدار است.

احمدیان با تاکید بر ضرورت‌ تقویت همکاری‌های اقتصادی تهران - آنکارا به ویژه در حوزه‌ی انرژی و ترانزیت، هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری برای مبادلات تجاری را سهل الوصول دانست.

وی با اشاره به ضرورت‌ همکاری دو کشور در موضوع مقابله با اسلام هراسی و اهانت به قرآن کریم اظهار داشت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ در جهان اسلام موظفند به وظیفه اعتقادی و تاریخی خود در برابر هجمه ناجوانمردانه عوامل صهیونیسم بین الملل به اعتقادات میلیون‌ها مسلمان در جهان عمل کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به تحولات منطقه قفقاز و مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه، برگزاری نشست ۳+۳ را اقدام موثری برای رفع سوء تفاهمات و حل موضوعات میان کشورهای این منطقه ذکر کرد.

در این دیدار هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه با تبریک انتصاب احمدیان در سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، علاقمندی کشورش را به گسترش همه جانبه روابط با ایران اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در این دور، فصل جدیدی از همکاری های دوجانبه و چند جانبه آغاز شود.

هاکان فیدان تاکید کرد: در این مسیر باید مراقب شیطنت دشمنان که با اقدامات مخرب خود به ویژه با ابزار رسانه روابط دو کشور را هدف گرفته اند باشیم.

وزیر خارجه ترکیه با ابراز خرسندی از توافق بین ایران و عربستان از ایران به عنوان کشوری بزرگ و مسئولیت پذیر در منطقه یاد کرد و از نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم تمجید کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه