English

معاون رئیس‌جمهور:

فاز ۱۱ پارس جنوبی به زودی به بهره برداری می‌رسد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ابراز داشت: فاز ۱۱ پارس جنوبی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

فاز ۱۱ پارس جنوبی به زودی به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج،  محمد دهقان در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه روایت خدمت، پیوستن ایران به سازمان‌های بین‌المللی مهم از جمله بریکس و شانگهای را از دستاوردهای بسیار مهم دولت سیزدهم برشمرد و افزود: بریکس و شانگهای کارهای بزرگی بود که سال‌ها بر زمین مانده بود این‌ها فهرست‌ بلندی از اقداماتی است که دولت در دو سال گذشته توانسته به موفقیت برسد و نتایج ملموس آن در معیشت مردم نمایش داده می‌شود.

وی با تقدیر از دستاوردهای وزارت نفت در راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: این فاز به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: احداث پالایشگاه‌ها از کارهای بزرگی بود که در این دولت آغاز شد که وزارت نفت گزارش خود را در این زمینه ارائه کرده است.

معاون رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به دستاوردهای وزارت نیرو گفت: اقداماتی که وزارت نیرو برای استفاده از انرژی خورشیدی و بادی آغاز کرد از کارهای بزرگی بود که در این دولت به شکل ویژه به آن توجه و آغاز شد. امید است تایج ملموس این دستاوردها برای مردم به نمایش درآید و فهرستی از اقداماتی که وزارتخانه‌های نیرو، مسکن و شهرسازی و نفت و مجموعه‌های تخصصی و کشاورزی انجام دادند کارهای بزرگی بود که انجام شد.

وی اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم را از دستاوردهای مهم دولت برشمرد و افزود: در این دولت برای اولین بار قیمت گندم را به گونه‌ای‌ طراحی کردیم که کشاورزان هم اشتیاق دارند که کاشت بیشتری در عرصه گندم داشته باشند و این‌که فروش گندم امسال به دولت به ۱۰.۵ میلیون تن رسید و بیش از ۱۳ میلیون تن امسال تولید گندم داشتیم. در عرصه کشاورزی و صنعتی و بین‌المللی کارهای بزرگی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات حقوقی ایران در مجامع بین‌المللی گفت: ما چند سال جزو منزوی‌ترین کشورهای دنیا بودیم به دلیل این‌که دوستان از این طرف مانده و آن طرف رانده شدند و کار به جایی نرسید. در این دولت با توجه به نگاه متوازنی که به کشورهای دنیا وجود داشت امروز علاوه بر این‌که با کشورهای مختلف دنیا در ارتباط هستیم با سازمان‌های مهمی که می‌توانند منجر به پیشرفت کشور باشد و تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را زمین گیر و بر آن تحریم‌ها غلبه می‌کند در این عرصه پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

دهقان با بیان این‌که «پرونده تحریم‌ها در ۱۰ جلد سند آماده شده است»، تصریح کرد: معاونت حقوقی در این زمینه کاملا فعال است تا در جنگی که بین آمریکا و ایران در عرصه حقوقی وجود دارد، برنده شود، پیش‌بینی می‌کنیم در اواخر سال آینده آن رأی صادر شود.

وی گفت: به علت نقض مصونیت دولت ایران توسط کانادا راهی جز اقامه دعوی در دیوان بین المللی دادگستری نداشتیم؛ بنابراین دعوی مصونیت علیه دولت کانادا در دیوان بین‌المللی دادگستری را مطرح‌کردیم که اقدام‌مهمی است و اسناد به نفع جمهوری اسلامی است.امیدوارم دیوان بین المللی دادگستری رأی عادلانه‌ای که انتطار می‌رود را صادر کند.

وی تاکید کرد: بعد از حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی برخی از کشور ها به دنبال این هستند که این‌موضوع را به یک دعوای بین المللی تبدیل کنند، وزارت خارجه مذاکراتی را انجام داد که منجر به نتیجه نشد و دولت آمریکا، اوکراین و انگلیس و سوئد دعوی را در دیوان بین المللی دادگستری علیه ایران اقامه کردند ولی ایران اسناد کافی در این باره دارد و محاکمه متهمان را در داخل کشور انجام داده است‌ و محاکمه مضاعف در عرصه بین الملل معنای چندانی ندارد.  دعاوی مختلفی بین دستگاه های دولتی با اشخاص غیر دولتی در محاکم دادگستری مطرح است و مسئولان حقوقی دستگاه ها باید از حقوق دولت دفاع کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این‌که «طبق دستور رئیس‌جمهور و بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، مسئولان حقوقی دستگاه‌ها باید با معاونت حقوقی هماهنگ باشند»، گفت: معاونت حقوقی تمامی دستگاه‌ها باید گزارشاتی را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارایه دهند تا دفاع حقوقی منسجم‌تر از حقوق دولت در داخل کشور فراهم شود.

وی با بیان این‌که «دعاوی بین المللی در این دوسال شرایط جدیدی بیدا کرده است»، تاکید کرد: به صورت جسورانه و فعال وارد دعاوی بین المللی شده‌ایم. در دعاوی با آمریکایی‌ها گام‌های جدیدی برداشته شد و در پرونده‌هایی که در دیوان داوری ایران و آمریکا داریم فعال‌تر شدیم.

وی یادآور شد: در دیوان ایران و آمریکا چند پرونده مهم را در دستور کار داریم که اسناد آن آماده و در دست پیگیری است.در دیوان دادگستری بین المللی دو پرونده داشتیم که در خصوص یکی از آن‌ها رای تاریخی صادر شد و برای اولین بار انجام شد.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عرضه دستاوردهای دولت در نمایشگاه روایت خدمت خاطرنشان کرد که دستاوردهای واقعی قابلیت بیشتری برای عرضه در این نمایشگاه داشت. مثلا اقدامات بزرگی که وزارت نفت به‌ویژه شرکت نفت و شرکت‌های تابع وزارت نفت انجام دادند قابل نمایش در غرفه این نمایشگاه نیست.

وی با بیان این‌که «اقدامات بزرگی در این مدت انجام شده است»، تاکید کرد: کارهایی که ۱۰ سال و بلکه بیشتر از ۱۰ سال روی زمین مانده بود در موضوع پارس جنوبی توسط وزارت نفت در این دو سال انجام شد؛ چراکه شرکت‌های خارجی خیانت کردند و کار را زمین گذاشتند و در دولت گذشته نیز با توتال قرارداد بستند و آن هم خیانت کرد و کار را زمین گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه