English

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در گفتگو با خبرگزاری موج خبر داد؛

برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستاییان و عشایر در مهر ماه

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: پنجمین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستاییان و عشایر در مهر ماه امسال با هدف معرفی روستاها و عشایر و ظرفیت و توانمندی های روستاییان و عشایر برپا می شود.

برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستاییان و عشایر در مهر ماه

امیرحسین مدنی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج اعلام کرد: تا کنون چهار نمایشگاه از دستاوردهای روستاییان و عشایر برپا شد که ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه امسال پنجمین نمایشگاه در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دبیر خانه شورای عالی جهاد سازندگی در راستای شعار سال《مهار تورم و رشد تولید》قصد دارد پنجمین نمایشگاه  توانمندی ها وظرفیت های روستایی و عشایری را برگزار کند.

مدنی هدف از برپایی این نمایشگاه را آگاهی بازدیدکنندگان از وجود استعدادها، قابلیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و عشایر ظرفیت این مناطق در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی عنوان و اظهار کرد: در این نمایشگاه همچنین طرح ها و پروژه های موفق در عرصه های روستایی و عشایری دریافت کننده تسهیلات صندوق توسعه ملی معرفی می شود‌.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم عشایری از دیگر اهداف پنجمین نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای روستاییان و عشایر کشور را معرفی روستاها و مناطق عشایری نمونه به عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها با موفقیت و وضعیت مشابه، معرفی جاذبه های فرهنگی و میراث ناملموس مناطق(از قبیل آداب و رسوم، بازی های بومی، پوشش محلی، غذاها و…)، جاذبه های طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر و استعداد های نخبه و جوان روستایی و عشایر و معرفی کارآفرینان، استارتاپ ها و … در مناطق روستایی و عشایری برشمرد.

به گفته وی، با برپایی نمایشگاه توانمندی روستایی و عشایر،  ارتباط دوسویه بین شهرنشینان با روستائیان و عشایر ایجاد می شود و همچنین موجب برقراری ارتباط تجاری فی ما بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات این مناطق در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولیدات روستایی می شود.

مدنی خاطرنشان کرد: با برپایی این نمایشگاه شاهد تقویت روحیه خود باوری و توانمندی در جامعه روستایی و عشایری و معرفی الگوهای موفق توسعه روستایی از ایران و بهره گیری از تجربیات کشور های موفق در حوزه توسعه روستایی در این بین با رونق تولید، خواهیم بود که ضمن افزایش درآمد برای روستائیان و عشایر به تدریج با توسعه ارتباط بین گروه های همکار، خوشه ها و زنجیره های تولید دراین مناطق شکل گرفته که موجب افزایش اشتغال و کاهش هزینه های مصرف کنندگان خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه