English

رئیس ستاد اربعین کشور:

زیرساخت های مرزهای کشور برای اربعین حسینی فراهم شد

رئیس ستاد اربعین کشور ابراز داشت: زیرساخت های مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی فراهم شده است.

زیرساخت های مرزهای کشور برای اربعین حسینی فراهم شد

به گزارش خبرگزاری موج، میراحمدی در اجتماع بزرگ «یاران حسینی»  موکب  داران ایلامی با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در حوزه اربعین استان ایلام گفت: استاندار ایلام در ایام اربعین سال گذشته افتخار نوکری داشت و ۲۳ روز در مهران بصورت شبانه‌روز در روزهای پرتلاطم اربعین تلاش کردند، بطوریکه بیش از ۵ بار به دلیل بی‌خوابی و تلاش‌های فراوان زیر سرم رفتند.

وی اظهار کرد: در آن ایام شاهد تلاش و مداومت‌های مسئولان استان در مهران بودیم به گونه‌ای که بیش از یک ماه قبل از شروع اربعین، در مرز مهران زحمت می‌کشیدند تا زوار با خیال آسوده سفر کنند و صحنه خدمتگزاری به زوار را به یک میدان جهاد و فداکاری تبدیل کردند.

میراحمدی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین بنا بر پیشنهاد دولت و رهبر فرزانه انقلاب، مسئولیت هدایت و سیاست‌گذاری و راهبری این امر مقدس و حماسه میلیونی را بر عهده دارد، ادامه داد: این ستاد برای انجام وظایف دو بال دارد، یکی بال حاکمیتی، لشکری، وزارتخانه‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی است و دیگری بخش مردمی است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ابراز کرد: اساساً بخش حاکمیتی در راستای کمک و یاری رساندن به مردم و زائران است و خود را در کنار مردم و زائران می‌داند تا این کمک‌ها منجر به برگزاری راحت‌تر، ایمن‌تر و با معنویت هر چه بیشتر شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) عنوان کرد: دولت مردمی و اربعینی جناب آقای رئیسی بالاترین افتخار خود در این می‌داند که در کنار زوار است، لذا این دو بال با هم‌افزایی و اخلاص و به دور از خودنمایی، در این حماسه عظیم انجام وظیفه می‌کند.

وی اضافه کرد: افتخار می‌کنیم در این دو سال دولت مردمی و اربعینی با حضور مسئولان مردمی، تحولات عظیمی در حوزه‌های زیرساختی توسط این دولت صورت گرفته است که استاندار ایلام به بخشی از اقدامات در مرز مهران اشاره کرد، اگر در چند ماه گذشته به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه سری زده باشید، خواهید دید که مرزها و پایانه‌های ما تبدیل به کارگاه‌های عظیم عمرانی شده و علاوه بر این، مردم این مناطق نیز از توسعه این زیرساخت‌ها بهره مند می‌شوند.

میراحمدی عنوان کرد: امروز وسعت پارکینگ‌های مرز مهران به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و ظرفیت پارکینگ خودروها به ۱۸۰ هزار خودرو رسیده است، در مجموع کاری که باید در ۵ سال انجام می‌شد، در یک سال با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی انجام شد و امسال مسیر ایلام-مهران بصورت چهارخطه در اختیار زوار و مردم عزیز ایلام قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این، امکانات زیرساختی و بهداشتی نیز فراهم شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین حسینی یک حرکت عبادی سیاسی و معنوی است، تاکید کرد: موکب‌داران عزیز ضمن اینکه به زوار خدمات ارائه می‌دهند در خصوص تقویت معنویت زوار هم باید خود مسئول بدانند، لذا موکب‌داران در جهت ارتقا فرهنگ و حفظ فرهنگ زیارت اربعین نیز نقش آفرینی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه