English

معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد؛

دو استیضاح در دولت سیزدهم جدی شد/جمع آوری ۱۲ مورد استیضاح وزرا

معاون رئیس جمهور در امور پارلمانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در آستانه دو سالگی فعالیت خود قرار دارد، گفت: در این دولت ۱۲ استیضاح از وزیر جمع آوری و تنها دو مورد آن جدی شد؛ رییس جمهور هم در ۱۴ جلسه مجلس حضور یافت.

دو استیضاح در دولت سیزدهم جدی شد/جمع آوری ۱۲ مورد استیضاح وزرا

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سید محمد حسینی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: زمانی مطبوعات را رکن چهارم می نامیدند اما امروز رسانه ها قطعا جایگاه بسیار مهمی دارند و نقش و تاثیرگذاری رسانه ها را باید در کنار مدیران اجرایی دید.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران در جنگ نرم و شناختی است و نقش رسانه ها در این جنگ پررنگ است گفت دشمن در جنگ نرم سعی می کند افکار و نگرش مردم را تغییر دهد و رسانه می تواند این تلاش را خنثی و مردم را آگاه کند.

 

مردم هر چه بیشتر آگاه و بیدار باشند به نفع نظام است

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در شهریور پارسال شاهد بودیم که دشمن همه تلاشش را کرد طوری که نه تنها مردم بلکه حتی برخی خواص فکر می کردند کار نظام تمام است و این خیالی خام بود. مردم در نظام اسلامی هر چه بیدارتر باشند، تحلیل کنند و در صحنه باشند به نفع نظام است.
وی افزود: اگر رسانه ها همراه نباشند و اقدامات دستگاه های اجرایی را بازتاب ندهند کار مجریان ناقص و ابتر می ماند چه بسا دشمنان نگذارند مردم شیرینی این اقدامات را درک کنند.

حسینی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در آستانه دو سالگی تصریح کرد: در سفرهای استانی و پروژه ای رئیس جمهور شاهد به ثمر رسیدن پروژه های بزرگ در همه زمینه ها و به ویژه حتی تعاملات خارجی هستیم.

 

بسیج شدن معاونان پارلمانی وزارتخانه برای کسب رای وزیران پیشنهادی

معاون امور مجلس ریاست جمهوری سپس به فعالیت های حوزه کاری خود اشاره و اذعان کرد: در بحث رای اعتماد به وزرا پارلمانی های وزارت خانه ها را برای رای آوردن بسیج کردیم که جز یک وزیر پیشنهادی بقیه رای اعتماد را از مجلس کسب کردند.
وی ادامه داد: زمانی دولت تشخیص داد تغییراتی اعمال شود و رییس جمهور ۴ مقام یعنی سه وزیر و رییس سازمان برنامه و بودجه را تغییر داد و همه اینها با فعالیت های معاونت پارلمانی وزارتخانه های مربوطه رای اعتماد گرفتند و کار خود را آغاز کردند.
حسینی با بیان اینکه هر از چند گاهی بحث استیضاح در مجلس مطرح می شد، بیان کرد: حداقل برای ۱۲ وزیر امضا جمع آوری شد اما برای دو وزیر بهداشت و صمت بحث استیضاح جدی شد که مساله وزیر بهداشت در همان کمیسیون مربوطه رفع شد اما وزیر صمت نتوانست رای اعتماد دوباره مجلس را به دست بیاورد.
وی ادامه داد: در دولت دوازدهم اما ۳۹ مورد استیضاح داشتیم که ۹ مورد اعلام وصول شد.

معاون رییس جمهور اذعان کرد: در بسیاری از تذکرات شفاهی با نماینده مربوطه صحبت می شود و اگر درمورد رییس جمهور هم طرف مورد خطاب رییس جمهور باشد که همه این موارد پیگیری می شود. ۸۲ درصد موارد خطاب به رئیس جمهور به سازمان‌های زیرمجموعه مربوط و اخیرا مطرح شد وزارت خانواده دایر شود تا نمایندگان نظارت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: رشد اقتصادی در سال‌های گذشته کمتر از یک درصد بود که در سال ۱۴۰۱ به حدود چهار درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود که این رقم بین ۲.۵ تا ۳ درصد رشد داشته باشد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه نسبت مالیات بر درآمد ناخالص داخلی ۱۰ درصد پیش بینی شده بود اما عملکرد متوسط   این شاخص، حدود چهار درصد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه