English

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج،

قیمت های دستوری موجب افت کیفیت داروها شد/پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه های پزشکی

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با افزایش 40 درصدی تعرفه پزشکی گفت: قیمت های دستوری موجب افت کیفیت داروها شده است.

قیمت های دستوری موجب افت کیفیت داروها شد/پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه های پزشکی

محمدعلی محسنی بندپی در  گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با اشاره به دیدار هفته قبل با روسای بیمارستانها و انجمن بیمارستان های خصوصی اظهار کرد: ۲۰ درصد تخت های بیمارستانی ما به بیمارستان های خصوصی اختصاص دارد و این بیمارستان ها چه در دوران جنگ و چه بعد از آن در زمان کرونا در خدمت نظام سلامت کشور بود لذا آنها را به مجلس دعوت کردیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به قیمت نامناسب تعرفه ها پیشنهاد شد هزینه تعرفه پزشکی ۴۰ درصد افزایش یابد.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس یازدهم اضافه کرد: یکی از روسای بیمارستان خصوصی در این نشست گفته بود که نیمه شب پزشک آنکال را با هزینه اسنپ ۱۸۰ هزار تومانی به بیمارستان می آوریم درحالی که هزینه ویزیت او هم ۱۸۰ هزار تومان است و از آن طرف همه هزینه های بیمارستان از دارو گرفته تا قیمت لوازم مصرفی و غذا و هتلینگ بیمار ثابت است که باید تعرفه ها شناور یا قیمت ها ثابت نگه داشته شود و به دنبال آن، در این بیمارستان ها را ببندیم.

محسنی بندپی با انتقاد از مخالفت سازمان برنامه و بودجه با افزایش ۴۰ درصدی تعرفه پزشکی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه با افزایش ۴۰ درصد تعرفه پزشکی مخالفت کرد درحالیکه افزایش تعرفه پزشکی به معنای افزایش ۴۰ درصدی درآمد بیمارستان نیست بلکه تعرفه پزشکی در آمد بیمارستان است از آن سو هزینه بیمارستان بیش از ۴۰ درصد افزایش می یابد و این حتی جبران هزینه بیمارستان نمی شود.

به گفته وی، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت موافق این افزایش تعرفه پزشکی هستند.

 

هزینه بیمارستان باید توسط بیمه ها پرداخت شود نه مردم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تعرفه ها به منزله افزایش فشار به مردم نیست، گفت: اگر در آمریکا نرخ جراحی قلب باز ۱۰ هزار دلار است هزینه آن را نه مردم بلکه بیمه ها پرداخت می کنند و ارزش خدمت مشخص است. افزایش تعرفه ها به معنای افزایش فشار به مردم نیست و سازمان های بیمه گر باید پای کار بیایند در غیراینصورت تردید نکنید که از کیفیت خدمات زده خواهد شد. 

وی افزود: وضعیت داروها را بنگرید؛ قیمت های دستوری باعث شد کیفیت داروها افت کرده است قبلا با یک ورق آموکسی سیلین می توانستید جلو گلودرد چرکی را بگیرید امروز با 6 ورق هم نمی توانید. باید به جای هر 12 یا 8 ساعت هم دوز و هم زمان را کوتاه تر کنید و این همه دلیل افت کیفیت است. از طرف دیگر اگر پزشکان احساس کنند ارزش کارشان بعد از 20 تا 30 سال فعالیت شناخته نمی شود، متاسفانه کشور را ترک می کنند و آفت و خطر این به مراتب برای نظام سلامت بیشتر است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیم گیری شد نشستی با سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم و حتی بیمارستان های دولتی ما درحال ورشکستگی هستند و همه این بیمارستان ها بدهی های انباشته در عرصه های مختلف دارند حتی داروها تا تجهیزات پزشکی تا اقلام دارویی.

 

بودن یا نبودن بیماران خاص به دریافت یا عدم دریافت داروهایشان بستگی دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره هزینه بیماری های خاص و اینکه آیا همه تحت بیمه هستند، گفت: همه بیماران خاص بیمه نیستند و در میان بیماران خاص دریافت و عدم دریافت دارو با زنده بودن یا نبودنشان برابری می کند و این یعنی زنده بودن آنها به دریافت دارو بستگی دارد دولت باید توجه بیشتری کند.

محسنی بندپی ادامه داد:در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تلاش شد تا برای بیماران خاص، معلولان، سالمندان، و بازنشستگان پوشش خدمات بیمه ای را گسترده تر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه