English

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج:

دشمن نمی تواند میان مردم و فرهنگ عاشورایی فاصله بیندازد/ نخل سوزی در اردستان بدلیل اختلافات محلی بود نه سیاسی

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد با بیان اینکه دشمن نمی تواند میان مردم و فرهنگ حسینی و عاشورایی فاصله بیندازد، در توضیح آتش زدن نخل ۳۰۰ ساله اردستان گفت: این نخل سوزی به دلیل اختلافات محلی و اینکه چه کسی عضو هیأت امنا شود انجام شد نه سیاسی.

دشمن نمی تواند میان مردم و فرهنگ عاشورایی فاصله بیندازد/ نخل سوزی در اردستان بدلیل اختلافات محلی بود نه سیاسی

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با اشاره به بر تحریکات براندازان و رسانه های فارسی زبان بیگانه در عزاداری نکردن مردم در ماه محرم گفت: سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین ریشه بسیار عمیقی در فرهنگ مردم سرزمین مان دارد و این فرهنگ حسینی و عاشورا یی موجب شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهدا و رزمندگان ما با الگو گرفتن از قیام حسینی در برابر تجاوز به خاک مان ایستادند و در راه شهادت گام برداشتند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا دشمنان این انقلاب، نظام و خاک و مرز و بوم بیش از هر چیز دیگری از نهضت حسینی آسیب دیده اند از همین رو بیشتر می خواهند با این نهضت دشمنی کنند و میان مردم و این فرهنگ و نهضت فاصله بیندازند.

طباطبایی نژاد اظهار کرد: مردم اما در فرهنگ حسینی عمیق تر و ریشه دارتر از این حرفها هستند و فکر نمی کنم این حرفهای دشمنان به جایی برسد. اگر چه هر لحظه باید در زمینه سازی و برنامه ریزی توسعه فرهنگ حسینی بیشتر کار کرده و از این امر غفلت نکنیم.

 

ماجرای آتش زدن نخل ۳۰۰ ساله در اردستان چه بود؟

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما در این زمینه کوتاه نمی آیند و حضور هیئات خود گواه است اشاره ای به موضوع نخل سوزی در حوزه انتخابیه خود و موج سواری رسانه های غربی از آن کرد و گفت: در اردستان نخل ۳۰۰ ساله به دلیل اختلافات محلی به آتش کشیده شد و فورا رسانه های فارسی زبان بیگانه اعلام کردند مردم مخالف عزاداری هستند درحالی که موضوع کاملا برعکس بود.

وی افزود: جوانان سر این موضوع که بخواهند عضو هیأت امنا شوند باهم اختلاف پیدا کرده و یکی از این جوانان از سر خامی و ناپختگی نخل ۳۰۰ ساله را آتش زد.

طباطبایی نژاد یادآور شد: این اگر چه کار بسیار بدی بود که انجام شد اما اصلا سیاسی نبود.

به دنبال راه‌اندازی کمپین‌های نه به مناسبت‌های انقلابی و ملی، این‌بار با آتش تهیه همین ابر رسانه‌های استکباری، وقیحانه‌ترین کمپین‌ها را راه انداخته‌اند تا طی آن مذهبی‌ترین مراسم شیعیان عالم به‌خصوص در ایران عزیز را زیر تیغ تحریم برده و پای مفاسد و خیانت‌ها و الحادی‌گری‌های خود قربانی کنند!

کمپین‌های خبیثانه «تحریم محرم»، «سیاه نپوشید»، «نذری ندهید»، «نذری نخورید»، «به حسینیه نروید»، «در هیات‌ها دیده نشوید» و کمپین‌های مشابه دیگر، رونمایی از هویت الحادی منافقان و معاندانی است که در پشت پرده‌های خیانت و خباثت، با دشمنان قسم‌خورده اسلام، تخته نرد می‌بازند!

نکته جالب این ماجرا اینجاست که از نظر آنها، نظام و مقامات نظام و شهدای نظام و مردم پشتیبان نظام جمهوری اسلامی که سرمایه اصلی و اجتماعی نظامند، شبیه‌ترین آدم‌ها به نهضت عاشورا و نهضت‌های قبل و بعد از عاشورا هستند!

و جالب‌تر از آن، این که آنها خودشان هم با افتخار می‌گویند که هیچ شباهت و قرابتی با مناسبت‌های دینی از جمله همین مراسم موسوم به عاشورا نداشته و رویکرد مردم به مناسبت‌های مذهبی و همزات پنداری‌های انطباقی، قبل از آن که نظام از آن بهره‌برداری کند، ترجمان پشت‌کرد مردم به این ملحد‌ها و مرتدهاست!

علی کریمی لیدر آشوب‌های ۱۴۰۲، هم در همراهی با رسانه های معاند در جدیدترین توصیه خود از مردم خواسته است که در ایام محرم سیاه نپوشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه