English

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

لایحه همکاری‌های آموزشی و فرهنگی با کشور پرتغال تقدیم مجلس شد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ابراز داشت: لایحه «موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی» به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

لایحه همکاری‌های آموزشی و فرهنگی با کشور پرتغال تقدیم مجلس شد

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد حسینی درباره اهمیت این لایحه اظهار داشت: نظر به تمایل ایران و پرتغال به تقویت روابط از طریق ارتقاء و گسترش همکاری در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های  جمعی و انجام اقدامات مشترک برای مبارزه با تجارت آثار هنری، اسناد و سایر اشیای دارای ارزش تاریخی و باستانی و تضمین حمایت از حقوق مولفان و مصنفان (کپی رایت) و دیگر حقوق مرتبط با موافقتنامه، لایحه مذکور تقدیم مجلس گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در چارچوب اجرای این موافقتنامه طرفین، همکاری‌ دوجانبه در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی را ترغیب نموده و گسترش خواهند داد همچنین در حد امکانات خود، مطالعه و ترویج زبان و فرهنگ طرف دیگر به ویژه مطالعات ایرانی و فرهنگ زبان پرتغالی را در کشور متبوع خود تشویق خواهند کرد. طرفین همچنین بسترهای شبکه جهانی رایانه‌ای را برای آموزش و یادگیری زبان و اشاعه فرهنگ‌های یکدیگر مهیا خواهند ساخت.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: هر کدام از طرفین مطابق قوانین کشور خود اقدامات لازم را برای تسهیل ورود و اقامت اتباع کشور دیگر در کشور خود انجام خواهند داد. همچنین واردات و صادرات مجدد مواد و تجهیزات برای اهداف غیر تجاری جهت فعالیت‌های فرهنگی و علمی پیش بینی شده در این موافقتنامه را تسهیل خواهند کرد.

حسینی گفت: این موافقتنامه اولین بار در نوع خود است که میان جمهوری اسلامی ایران و یک کشور اروپای غربی امضا شده و می‌تواند به عنوان سند پایه در تنظیم مناسبات کشورمان با سایر کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه