English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

احیا و افتتاح به همراه ناکام کردن بدخواهان در یاس آفرینی میان مردم

دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به ایستگاه ششم رسید و کهگیلویه و بویر احمد دو روز میزبان حجت الاسلام رئیسی و هیات همراه و شاهد افتتاحیه ها و احیای شرکت های تولیدی بود که به تبع آن موجب ناکامی آنانی شد که میان مردم یأس آفرینی می کنند.

احیا و افتتاح به همراه ناکام کردن بدخواهان در یاس آفرینی میان مردم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عصر امروز رئیسی ششمین سفر دور دوم سفرهای استانی خود را در حالی به پایان رساند که در این دو روز اقداماتی خوبی در کهگیلویه و بویراحمد به سرانجام رسید.

سید ابراهیم رئیسی که صبح دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ با استقبال نماینده ولی فقیه و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای شهر یاسوج شده بود، کهگیلویه و بویراحمد را استانی برخوردار از ظرفیت‌های خوب در عرصه‌های کشاورزی و گردشگری توصیف و تأکید کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی دارد که تلاش خواهیم کرد در راستای توسعه استان از آنها بهره بگیریم تا هم نیازهای مردم کهگیلویه و بویراحمد را تامین کند و هم باعث افزایش امید و اعتماد مردم شود.

افتتاح پتروشیمی گچساران، سد چمشیر، پروژه محور ترانزیتی پاتاوه-دهدشت و بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید سلیمانی شهرستان بهمئی، بازگشایی کارخانه قند یاسوج و احیای ۴۴ واحد تولیدی و صنعتی از جمله اقداماتی بود که در این سفر به انجام رسید.

 

از افتتاحیه ها چه خبر

رئیس‌جمهور ضمن بازدید از مجتمع پتروشیمی گچساران، دستور بهره‌برداری رسمی از این پروژه بزرگ صنعتی استان را صادر کرد. این پروژه با اعتبار ۱.۳ میلیارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیسی به استان کهگیلویه بویراحمد است؛ پروژه‌ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت در دو سال اخیر جان دوباره‌ای گرفت و به انتظار ۱۷ ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.

ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی که ۸۳ درصد قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده، سالانه یک میلیون اِتیلن و ۸۴ هزار تُن C۳+ است. در طول عملیات راه‌اندازی بیش از ۳۰۰۰ نفر که عمدتاً از نیروهای بومی بودند، در این مجموعه مشغول فعالیت شدند و پس از بهره‌برداری نیز هزار نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.

رئیس جمهور در حاشیه راه اندازی مجتمع پتروشیمی خلیج فارس مجتمع پتروشیمی خلیج‌فارس باید نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد را لحاظ کند. ۲۶۰۰ میلیارد تومان در برنامه مصوبات سفر برای مسئولیت‌های اجتماعی با هدف هزینه در استان دیده شده‌ است. پتروشیمی گچساران دسترنج همین کارشناسان و کارگرانی است که با وجود سختی‌های فراوان، پتروشمی را راه‌اندازی کردند.

 

چمشیر و انتظاری 17 ساله

سد چمشیر به عنوان بلندترین سد بتنی غلطکی غرب آسیا توسط رئیس جمهور افتتاح شد و واحد اول نیروگاه این سد نیز به بهره‌برداری رسید. مطالعات ساخت این سد در سال ۱۳۷۳ و عملیات اجرایی از سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذیربط و با اعتباری حدود ۲۳۰ میلیون یورو شروع شده بود اما عملیات ساخت آن با توقف و کندی مواجه بود که با تلاش‌های ۲۲ ماهه دولت‌ سیزدهم و تخصیص اعتبار ویژه، تکمیل و بهره برداری شد.

سد چمشیر با ارتفاع ۱۵۱ متر و طول تاج ۵۸۰ متر، دارای مخزنی به حجم ۲.۳ میلیارد متر مکعب، دریاچه‌ای به طول ۴۸ کیلومتر و مساحت دریاچه ۵۱ کیلومترمربع در تراز نرمال است.

تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

رئیسی1

 

احیای کارخانه قند یاسوج

رئیس جمهور در حاشیه احیای کارخانه قند یاسوج در جمع کارکنان این کارخانه با بیان اینکه در دولت سیزدهم پنج  هزار واحد اقتصادی راکد یا نیمه تعطیل فعال و وارد چرخه شده است، گفت: پنج هزار واحد تولیدی و اقتصادی احیا شده و باز هم باید احیا شود و ۱۱۸ هزار شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: ایجاد ۱۱۸ هزار شغل یعنی کاسته شدن از میزان بیکاری در کشور و  ایجاد امید در جامعه و این همان چیزی است که ما دنبال می‌کنیم.

رئیسی اضافه کرد: بخشی از مشکل اشتغال را با فعال شدن این واحدها حل می‌کنیم که امروز ما جلوه ما می توانیم را در بهره برداری از سد، هم در پتروشیمی، هم در این واحدهای راکد مشاهده کردیم. دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم که به برکت خون شهدا و ایثارگری شما و خانواده شما این واحدها احیا شد.

 

تعیین ضرب الاجل : کارخانه آرد یاسوج راه اندازی نشود به سازمانی دیگر واگذار می شود

حجت الاسلام رئیسی در آیین افتتاح واحدهای تولیدی راکد کارخانه قند یاسوج با واکنش به فروش کارخانه آرد یاسوج اظهار کرد: مردم یاسوج هر روز هدر رفتن کارخانه آرد و نشاسته یاسوج را به چشم خود می بینند.

وی احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی از اولویت های برنامه های دولت بر شمرد و تاکید کرد: در صورت راه اندازی نشدن کارخانه آرد در وقت مقرر، احیای آن به سازمان دیگری واگذار می شود.

رئیسی2

 

افتتاح بیمارستان بهمئی

رئیسی همچنین صبح امروز سه شنبه بیمارستان 22 تختخوابی شهرستان بهمئی را راه اندازی کرد که این بیمارستان یمارستان با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان و زیربنای پنج هزار متری در دو طبقه و دارای ۳۲ تخت احداث شده است که ظرفیت افزایش تا ۶۴ تخت را دارا بوده و شامل بخش‌های مختلفی از جمله، جراحی، اتاق عمل، زنان و زایمان، اطفال و دیالیز با امکانات رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه و پد اورژانس است.

 

رئیسی

افتتاح محور ترانزیتی پاتاوه/ بومی گزینی اولویت دولت در بهره برداری از طرح ها

آیت الله رئیسی در آیین بهره برداری از پروژه ملی محور ترانزیتی پاتاوه – دهدشت اظهار داشت: بومی گزینی و اشتغال نیروهای منطقه محل احداث طرح های صنعتی از اولویت های دولت است به طوری که ۷۰ درصد از شاغلین پتروشیمی گچساران، افراد بومی و محلی هستند.

یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره کشور بعد از ۲۸ سال با حضور رئیس دولت سیزدهم صورت گرفت. این پروژه به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا-سمیرم-بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میان‌بر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

 

عشایر یکی از مولدترین اقشار جامعه

رئیس دولت سیزدهم در دیدار با عشایر دشت سقاوه در پاسخ به مطالبات آنها با بیان اینکه با بهره‌برداری از سد چمشیر در استان بخش قابل توجهی از مشکل تأمین آب رفع شده و ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش منابع آبی این سد قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: علاوه بر این سد، سد دیگری هم در مدت کوتاهی در دشت سقاوه احداث خواهد شد تا مشکل تأمین آب پایدار عشایر را نیز برطرف کند.

وی عشایر را یکی از مولدترین اقشار جامعه دانست و گفت: همه باید به تقویت تولید در میان عشایر کمک کنند؛ پرواربندی قراردادی دام که از گذشته به نوعی وجود داشته باید تداوم و گسترش یابد تا عشایر از ناحیه تأمین نهاده‌ها برای دام‌های خود نگرانی و دغدغه نداشته باشند و تولید آنها دچار اختلال نشود.

اگر چه دفتر ششمین سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم سفرهایش به استان های کشور بسته شد اما این سفرها نویدبخش اهتمام برای دیده شدن استان ها و مناطق دور افتاده است که وجود این بهره برداری ها و احیای شرکت ها، بدخواهان نظام و کشور را در ناامید کردن مردم و یأس آفرینی میان اقشار جامعه ناکام کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه