English

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار دستیار ویژه پوتین؛

گسترش روابط با همسایگان سیاست راهبردی و سرلوحه برنامه های کشور است

ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون توافقات دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و مالی با وی گفت‌وگو کرد.

گسترش روابط با همسایگان سیاست راهبردی و سرلوحه برنامه های کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر احمدیان در این دیدار با اشاره به اهتمام خاص دولت سیزدهم برای توسعه روابط با همسایگان به ویژه روسیه، حمایت از ابتکارات منطقه ای و همکارهای دو و چندجانبه را به عنوان رویکرد موثر در تحقق منافع ملی دو کشور مورد تأکید قرار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با اشاره به تحولات جهانی و تاثیر آن بر معادلات ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک تصریح کرد، این شرایط ایجاب می کند دو کشور تمامی مسیرهای کریدور شمال - جنوب، مسیر غربی، مسیردریایی و مسیر شرقی هر چه سریعتر فعال نمایند.

احمدیان گفت: سرعت دادن به اجرای پروژه های مورد توافق از جمله تکمیل کریدور شمال - جنوب و تفاهم نامه های امضاء شده در حوزه ی نفت و گاز از مهمترین اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه همکاری های دو جانبه با روسیه است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان، موافقت نامه ی احداث راه آهن رشت - آستارا که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رؤسای جمهور دو کشور به امضاء رسید را گام بلندی در تحکیم روابط اقتصادی و کمک به پویایی اقتصاد کشور توصیف کرد.

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار با تبریک انتصاب دکتر احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از آخرین تحولات مربوط به مناسبات تجاری، بانکی و پروژه های مشترک اقتصادی را ارائه کرد.

وی با ابراز خرسندی نسبت به پیشرفت در اجرای  قراردادهای دو کشور گفت: دولت فدراسیون روسیه تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه سریعتر توافقات دو کشور و رفع موانع موجود به کار خواهد گرفت.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، همکاری های گسترده تهران - مسکو در سال های اخیر را ناشی از  اراده رهبران دو کشور دانست و تصریح کرد، اجرای زمانبندی شده توافقات میان روسای جمهور دو کشور از جمله در حوزه های حمل و نقل و  ترانزیت، انرژی، پزشکی و علمی ضمن آن که جهش قابل توجهی در سطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور خواهد داشت، در توسعه ظرفیت های ترانزیتی و تجاری منطقه نیز تاثیرات بسیار مثبت و مهمی خواهد گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه