English

خطیب نماز عید قربان:

مسئولان بیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند/سرنوشت همه مخالفین ملت ایران شکست است

خطیب نماز عید قربان ابراز داشت: به آمریکا و اروپا می‌گویم، سرنوشت محتوم همه مخالفینی که شما برای ملت ایران درست می‌کنید شکست است.

مسئولان بیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند/سرنوشت همه مخالفین ملت ایران شکست است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: خودم و شما خوبان را به نگهداشتن حریم برای خداوند توصیه می‌کنم. تقوا در مضامین اخلاقی دین مثل خون جاری در پیکره دین است.

وی افزود: در همه عرصه‌ها تقوا مطرح است و در حقیقت درس اخلاق دائم است. لذا؛ خطبه‌های عید و نماز جمعه پیوسته بر رعایت تقواست.

خطیب نماز عید قربان گفت: دل بر دو قسم است؛ اول، دلی که خانه تقواست برای ذات مقدس خداوند حریم دارد و دوم دلی که خانه و مأوای شیطان است. دلی که خانه تقواست، امام صادق از آن اینگونه تفسیر می‌کنند که این دل تصمیم بر بندگی دارد و می‌خواهد مطیع خداوند باشد و نافرمانی نکند.

وی افزود: دلی که خانه شیطان است، دین را بازیچه حساب می‌کند. نسبت به درس فرزندشان حساسیت دارند اما دین او برای آن‌ها اهمیتی ندارد چراکه دین را بازیچه می‌پندارند.

 

نماز عید قربان در دانشگاه تهران

خاتمی با بیان اینکه هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز عید این است که آخرت را به دنیا نفروشیم چرا که دنیا فانی است، تصریح کرد: از امام علی (ع) پرسیدند که بدبخت‌ترین آدم‌ها چه کسی است ایشان گفتند که کسی که دینش را به دنیای دیگران بفروشد.

وی یادآور شد: دلی که خانه شیطان است آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشد.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور، افزود: سال پیش رو سال انتخابات است خودم و شما خوبان را سفارش می‌کنم که دل را کانون شیطان قرار ندهید و به دنیای خود و دیگران نیندیشید.

خاتمی تصریح کرد: این روزها در فضای مجازی دیده می‌شود که برخی از بی حجاب‌ها متعرض به افراد دارای حجاب می‌شوند. به مسئولان به صراحت میگویم این اقدام قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی فرد با حجاب کتک بخورد.

وی گفت: من با حرکات غیرقانونی مخالف بوده، هستم و خواهم بود چرا که معتقدم در یک نظام بایستی کارها به صورت قانونی انجام شود.

خطیب نماز عید قربان تاکید کرد: ما در رابطه با بی‌حجابی هیچ حرفی بهتر از فرمایش مقام معظم رهبری نداریم که فرمودند؛ بی‌حجابی هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی. پشت صحنه‌ها هم روشن است، بی‌حجابی برای فرو ریختن بنیان خانواده و فروپاشی بنیان آرامش روانی جامعه است.

وی ادامه داد: بانوان ایران اسلامی از سالیان قبل پیشینه حجاب داشتند و با افتخار باحجاب بودند. به بی‌حجاب‌ها می‌گویم هیچگاه بی‌حجابی آنها هنجار نخواهد شد چراکه ناهنجاری بوده، ناهنجاری هست و ناهنجاری خواهد بود. دوستانه به آن‌ها توصیه می‌کنم اگر دنیا و آخرت خود را می‌خواهند به سمت حجاب بروند.

خاتمی بیان کرد: این روزها در فضای مجازی مشاهده کردم که برخی از بی‌حجاب‌ها به افراد با حجاب متعرض می‌شوند و بی‌حجاب‌ها افراد با حجاب را کتک می‌زنند. به مسئولان محترم با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند.

آیت‌الله خاتمی افزود: تقاضا می‌کنم به صورت قانونی وارد این موضوع شوید. من با حرکات غیر قانونی مخالف بوده، مخالف هستم و مخالف خواهم بود. ما یک نظام هستیم و بایستی در نظام همه کارها قانونی صورت بگیرد. سروران مسئول، کتک زدن خانم باحجاب منکر آشکار است. منتظر که و چه هستید اینکه جنایت کنند و بعد بگویند ببخشید ما تند شدیم. بی‌خود تند شدید چرا در جاهای دیگر تند نمی‌شوید. بنابراین؛ از مسئولان محترم تقاضا می‌کنم بیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند.

وی با اشاره به صدور پیام رهبر انقلاب خطاب به کنگره عظیم حج، افزود: در پیام رهبر انقلاب دو نکته معنویت و وحدت وجود دارد.

خاتمی با اشاره به اقدامات منافقین تصریح کرد: آنچه این یکی دو هفته انجام شد اوج ذلت منافقین بود. این‌ها فراوان دست و پا کردند تا عزتی به دست بیاورند. اما، در یک شب با یک هجمه هزار نفر از پلیس آلبانی این جنایتکاران را به سزای خود رساندند.

وی ادامه داد: منافقینی که در پرونده آن‌ها ترور ۱۷ هزار نفر بی‌گناه وجود دارد. یکی از آن‌ها که در این ماجرا به دَرَک و افصل نار واصل شد در پرونده خود به شهادت رساندن ۶۰ نفر از بچه‌های شما با لبان تشنه را دارد. او در عملیات مرصاد ۶۰ نفر از فرزندان شما را با لب تشنه به شهادت رساند. کسی که فرزندان پاسدار شما را در اول انقلاب شکنجه کرد و با شکنجه به شهادت رساند و فردی که در ترور شهید آیت دست داشت به سزای اعمال ننگینش رسید، این سرنوشت مخالفین نظام است.

خاتمی اظهار کرد: به آمریکا و اروپا می‌گویم، همه مخالفینی که شما برای ملت ایران درست می‌کنید، سرنوشت محتوم همه آن‌ها شکست است.

وی با اشاره به اغتشاشات پاییز گذشته، افزود: اغتشاشات پاییز سال گذشته را همین افراد به وجود آوردند. ایادی منافق بودند که اغتشاشات سال گذشته را ایجاد کردند و این یکی از پیامدهای شکست آن‌ها در اغتشاشات سال گذشته است. دیگر پیامدهای شکست آن‌ها در اغتشاشات سال گذشته حذف منافقین از سیاست‌های خود (آمریکا و اروپا) است.

خطیب نماز عید قربان تأکید کرد: حامیان منافقین بدانند اگر منافقین را حذف کنند یا آن‌ها را نگه دارند، آنها منفور این ملت هستند و مردم ما مرگ بر منافق را در کنار مرگ بر آمریکا می‌گویند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: عید غدیر به عنوان هفته امامت و ولایت اعلام شده که حسن سلیقه و نامگذاری با حساب و کتابی است. از عید قربان تا غدیر که هر دو عید امامت هستند.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب به مسئولان قوه قضائیه، افزود: اکثریت قوه قضائیه خدوم هستند. البته در هر تشکیلاتی گاهاً اقلیت ناچیز وجود دارد اما بدنه این نهاد خدمتگزار است.

وی افزود: مقام معظم رهبری چند نکته در این دیدار سفارش فرمودند؛ اولین نکته، فساد زدایی از بیرون و درون قوه قضائیه که مورد تاکید رهبر انقلاب بود تا دستگاه قضائی نسبت به آن عنایت داشته باشد. نکته دوم برخورد مهربانانه با مردم چه آن‌ها که کارشان درست می‌شود و چه آن‌ها که کارشان درست نمی‌شود و نباید با اخم با مردم برخورد کنند.

خاتمی با بیان اینکه حفاظت از امنیت روانی جامعه موضوع دیگر مورد تاکید رهبر انقلاب بود، تصریح کرد: این معنا ندارد که عده‌ای در فضای مجازی و غیر آن، مدام با اخبار دروغ بر روی اعصاب مردم راه بروند. ورود مقتدرانه قوه قضائیه به‌عنوان یکی از نهادهای امنیت ساز در این عرصه است. نکته چهارم که رهبر انقلاب تصریح کردند تاکید بر آزادی‌های مشروع در قانون اساسی است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: یک مطلبی را هم در ابتدای سخنان خود بیان کردند که معیار ارزیابی عملکردها آمار نیست بلکه معیار خروجی‌ها و کار انجام شده برای مردم است. آمار در حقیقت معیار ارزیابی عملکردهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه